معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از ارجاع 7 هزار و 521 پرونده اختلاف خانوادگی به دوایر مشاوره و کلانتری‌ در 6 ماه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: تعیین مهریه سنگین مانع طلاق نمی‌شود.
کد خبر: ۳۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 22 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمد‌رضا آمویی اظهار داشت: طی 6 ماه نخست سال‌جاری بیش از 700 کلاس آموزشی با مساعدت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای مقابله و کاهش آسیب اجتماعی طلاق در استان برگزار شده است.

وی به همکاری پلیس آگاهی در استفاده از تجارب مشاوران، روانشناسان و مددکاران اجتماعی در جلوگیری از آسیب‌اجتماعی طلاق و نیز هماهنگی با دادگستری برای ارائه مشاوره به زوجین در استان خبر داد.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون از 88.2 درصد افراد در آستانه طلاق می‌توان به مصالحه 45 درصدی پرونده‌های طلاق توافقی اشاره کرد که  از دادگستری به مراکز مشاوره ارجاع شده است.

آمویی با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و تکالیف انتظامی در ارائه طرح‌های اجرایی و جلوگیری از معضل طلاق در استان، گفت: ‌راه‌اندازی مرکز راهنمایی و مشاوره در معیت دادگاه‌های خانواده و ارجاع تمامی دعاویه این مراکز، تهیه و تدوین دستورالعمل صلاحیت حرفه‌ای تربیت مشاوران ویژه خانواده با همکاری حوزه‌های ذی‌ربط، تشکیل شورای تخصصی حل اختلافات خانوادگی، تربیت قضات تخصصی خانواده و ... از جمله این موارد است.

وی با اشاره به برخی انتظارات از ادارات اجرایی در کاهش معضل طلاق در جامعه، تاکید کرد: از جمله این موارد می‌توان به فرهنگ‌سازی انجام آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج، گسترش و ارتقا آموزش‌های در آستانه ازدواج با استفاده از تخصص مرکز بهداشت با محوریت تقویت تحکیم خانواده و... اشاره کرد.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موظف به ارائه گزارش در هر 6 ماه یک‌بار است تا راه‌کارهای مذکور را جهت بررسی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دبیرخانه این شورا ارائه کند.

وی تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری، ایجاد مانع بر سر راه طلاق خطای بزرگی است و هیچ مهریه سنگینی مانع طلاق نمی‌شود، رعایت موازین، اخلاق و رفتار موجب تحکیم خانواده می‌شود و از طلاق جلوگیری می‌کند.

آمویی از ارجاع 7 هزار و 521 پرونده با موضوع اختلافات خانوادگی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در 6 ماه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: حدود 44 درصد از زنان طلاق که تحت مشاوره قرار گرفتند به مراجع حمایتی نیز ارجاع شدند.

به گفته این مسؤول، از ابتدای سال‌جاری با تلاش نیروی انتظامی استان بیش از 3 هزار دقیقه برنامه آموزشی جلوگیری از پدیده طلاق از طریق پخش در صدا و سیما و نیز 2 هزار و 220 دقیقه برنامه رادیویی با حضور کارشناسان و روانشناسان نیروی انتظامی در حوزه‌های خانواده، ازدواج، طلاق و آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار