معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: توزیع اعتبارات و اجرای قوانین مبارزه با قاچاق در مناطق مرزی ساختار ندارد و تقاضا برای ورود کالای قاچاق در کشور روازنه بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 25 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،عباس سجادی‌راد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: از نیمه دوم سال 93 با موضوع قاچاق به صورت جدی‌تر در استان درگیر شدیم و اکنون بیش از 90 درصد از خروجی قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز در کشور کامل اجرایی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید در مبارزه با کالای قاچاق حتی بخش قابل صادرات آن نیز به اموال تملیکی نرسد تا به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی ضربه‌ای وارد نکند.

به گفته این مسؤول، در قوانین مبارزه با مواد قاچاق، موانع بسیاری وجود دارد که میدان عمل مبارزه با آن را مشکل‌ساز می‌کند و حتی جایگاهی برای اتاق اصناف لحاظ نشده و در لایحه 36 آن متولیان اصناف نقشی ندارند، جالب‌تر اینکه خروجی آن به اصناف مربوط است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: بسیاری از مسؤولان به آمارهای متفاوتی از 22 تا 25 میلیارد دلار واردات و کشفیات کالای قاچاق اشاره می‌کنند در حالی که نمی‌دانند این نوع کالاها از کجا و توسط چه اشخاصی وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط استانی در مبارزه با کالای قاچاق متفاوت است، اما قوانین و مصوبات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تناسب ساختاری و اجرایی ندارد.

سجادی‌راد گفت: کرمانشاه ضمن همجواری با استان کردستان، نسبت به دیگر مناطق به آذربایجان غربی نزدیک‌تر است و در مقابل عمده کالاهای قاچاق در کرمانشاه سرریز می‌شود.

این مسؤول، یادآور شد: اکثر استان‌های مرزی از نظر امکانات مقابله با کالای قاچاق و عدم تعیین تکلیف املاک تملیکی دارای مشکلات فراوانی هستند و تا موضوع قاچاق از مبدأ و در ساختارها حل نشود، کاری انجام نشده است.

معاون سازمان معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان امکانات و جایگاهی برای مقابله با کالای قاچاق تعریف نشده در حالی که بر اساس مقررات و قوانین مبارزه با این نوع کالا به مواردی همچون آموزش، اعتبارات، تجهیزات و... اشاره شده است.

سجادی‌راد افزود: بیش از 120 بازرس در مقاطع تحصیلی فوق ‌لیسانس برای مبارزه با کالای قاچاق در استان با کم‌ترین امکانات و مزایا فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: تقریبا روزانه در داخل کشور تقاضا برای کالای قاچاق بیشتر است و در مبارزه اساسی با توزیع این نوع کالا در کشور باید فرهنگ‌سازی در استفاده از کالای تولید داخل با عزمی جدی و همگانی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار