رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:
رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه ی بازدید از حوزه های قضایی آزادشهر و رامیان خبر داد: بازداشت های 33 درصد ورودی زندان های استان، کمتر از 10 روز است.
کد خبر: ۳۲۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 10 November 2016
رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه ی بازدید از حوزه های قضایی آزادشهر و رامیان خبر داد: بازداشت های 33 درصد ورودی زندان های استان، کمتر از  10 روز است.

هادی هاشمیان با اعلام این آمار بار دیگر از قضات گلستانی خواست: مجازات های جایگزین حبس را جدی بگیرند و جز در موارد ضروری از  زندان، استفاده نکنند.

هاشمیان گفت: قضات جز در موارد ضروری و جرایمی که امنیت و سلامت جامعه را خدشه دار می کند  نباید از مجازات زندان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تا جایی که ممکن است باید تلاش کنیم پای افراد به زندان باز نشود.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود از روسای حوزه های قضایی آزادشهر و رامیان خواست: با حفظ استقلال دستگاه قضا  در تعامل با دستگاه های اجرایی از همه ی ظرفیت های شهرستانی  برای تحقق اهداف قوه قضاییه و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنند.

هادی هاشمیان گفت: کاهش ورودی 17 هزار پرونده به محاکم گلستان در نیمه نخست امسال و کسب جایگاه نخست کشور در کاهش جرم ، بخشی از نتایج  تعامل بین دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی استان است که تا کنون به آن دست یافته ایم.

وی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم و افزایش دانش حقوقی مردم علاوه بر استفاده از ظرفیت های علمای شیعه و سنی استان، از شهریور امسال برنامه ی تلویزیونی سیمای قانون را نیز از شبکه ی گلستان، روی آنتن برده ایم.

هادی هاشمیان گفت: قضات و کارشناسان دادگستری در این برنامه 45 دقیقه‌ای، به سوالات حقوقی مردم که از طریق پیامک و یا تلفنی مطرح می‌کنند، پاسخ می‌دهند.

رئیس کل دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در گلستان گفت: روسا و دادستان ها بستر برای اجرای بهتر این طرح در حوزه های قضایی را فراهم کنند.

سرکشی از زندان ها ، افزایش نظارت روسا و دادستان ها بر کیفیت آرای صادر شده، رعایت موازین اسلامی و اخلاقی، خدمت به مردم، تعیین تکلیف پرونده های مسن و اجرای برنامه های فرهنگی  از دیگر محورهای مهم سخنان رئیس کل دادگستری استان گلستان خطاب به روسا و دادستان های آزادشهر و رامیان بود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سرکشی های خود از حوزه های قضایی استان، به شهرستان آزادشهر و رامیان رفته بود تا علاوه بر دیدار با کارکنان این حوزه های قضایی، اهداف و برنامه های قوه قضاییه را نیز تبیین کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار