مراسم تجلیل از 70 برگزیده مرحله استانی پرسش مهر 16 رئیس جمهوری ویژه سال تحصیلی 95 - 94 سراسر استان گلستان باحضور دانش آموزان، اولیا و مربیان آنان در گنبدکاووس برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 13 November 2016

 مراسم تجلیل از 70 برگزیده مرحله استانی پرسش مهر 16 رئیس جمهوری ویژه سال تحصیلی 95 - 94 سراسر استان گلستان باحضور دانش آموزان، اولیا و مربیان آنان در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه در محل خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد، از 70 برگزیده استانی پرسش مهر 16با اهدای هدایایی تجلیل و فراخوان پرسش مهر 17 نیز برای آنان تشریح و تبیین شد.
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش گلستان دراین مراسم، پرسش مهر را از متنوع ترین و جامع ترین مسابقات فرهنگی کشور دانست و گفت: در این رخداد بزرگ، علاوه بر دانش آموزان و فرهنگیان، اولیای دانش آموزان نیز مشارکت دارند.
محمد ضیایی افزود: درسال تحصیلی گذشته و پس از فراخوان پرسش مهر درمدارس استان گلستان درمجموع هشت هزار و 114 اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که پس از داوری آثار، تعداد 66 اثر به مرحله کشوری راه یافت.
وی گفت: درمرحله کشوری که آثار دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم، فرهنگیان و نیز اولیای دانش آموزان راه یافته بود، هشت اثر شرکت کنندگان گلستانی حائز رتبه های برتر شد.
ضیایی با بیان اینکه از هشت اثر برگزیده کشوری استان گلستان، سه اثر مربوط به شهرستان گنبدکاووس است، افزود: 70 اثر دیگر دانش آموزان درمقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول نیز حائز رتبه های برتر استانی شدند که امروز از آنان تجلیل می شود.
به گفته وی، پرسش مهر در 12 رشته از جمله مقاله پژوهشی، داستان نویسی، وبلاگ نویسی، نقاشی، شعر، گرافیک، سرود همگانی، فیلم کوتاه (مستند، داستانی، پویا نمایی)، نمایشنامه نویسی و خوشنویسی برگزار می شود. 
وی با تاکید برضرورت توجه و تلاش بیشتر معاونین پرورشی و کارشناسان فرهنگی مدارس در تشویق دانش آموزان و اولیای آنان برای شرکت درمسابقه پرسش مهر 17، تصریح کرد: هدفگذاری امسال استان، کسب حداقل دو برابر رتبه های سال گذشته است.
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پروش گلستان یادآور شد: شرکت درمسابقه پرسش مهر زمینه رشد و پیشرفت هنری دانش آموزان را فراهم می کند.
ضیایی با اشاره به سوالات پرسش مهر امسال رئیس جمهوری مبنی بر اینکه 'خشونت از کجا نشات می گیرد؟ چگونه عده ای خشنونت را فرا می گیرند؟ چگونه باید در برابر خشونت ایستادگی کنیم؟ چگونه می توانیم کشوری دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ و چگونه می توانیم جامعه، منطقه و جهانمان را از خشنونت برهانیم؟'، گفت: استفاده از زبان هنر در پاسخ به این سوالات، بهترین راه معرفی اسلام به عنوان دینی عاری از خشنونت است. 
به گزارش ایرنا، سیدصالح رفعتی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم باقدردانی از شرکت کنندگان درمسابقه پرسش مهر و نیز مسابقات فرهنگی هنری مدارس، گفت: ظرفیت بالای دانش آموزان گلستان و نیز گنبدکاووس سبب شده تا آنان همواره دراین مسابقات افتخارات خوبی را کسب نمایند.
درپایان این مراسم از برگزیدگان برتر مرحله استانی پرسش مهر 16 با اهدای هدایایی تجلیل شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار