مولف کتاب شور شیرین از انتشار انبوه این کتاب و روانه آن به بازار خبر داد و گفت: این کتاب حاوی ترانه ها و سروده های محلی و کردی کرمانشاهی است.
کد خبر: ۳۴۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،خسرو پرهام روز پنجشنبه اظهار کرد: این کتاب در سه بخش 'شوق فرهاد' حاوی نگارش کردی عمومی (غیرکرمانشاهی) و مقدمه چند تن از بزرگان ادب فارسی، 'شورشیرین' حاوی اشعار کردی گردآوری شده و 'شور شیرین کامل' حاوی واژه نامه برای اطلاع بیشتر خوانندگان تنظیم شده است.
وی افزود: کتاب شور شیرین در 327 صفحه و توسط انتشارات دینور به چاپ رسیده است.
پرهام ادامه داد: یکی از ویژگی های کتاب شور شیرین، برگرداندن اشعار کردی به فارسی و همچنین داشتن رسم الخط ویژه کردی کرمانشاهی است تا خواندن اشعار و معانی آن برای خوانندگان آسان باشد.
مولف کتاب شور شیرین در خصوص اثر خود گفت: این کتاب در زمینه فرهنگ فولکلور (عامه) پس از سال ها تحقیق و جستجو در دورافتاده ترین روستاهای استان کرمانشاه و حتی سایر استان های کردنشین منطقه غرب کشور گردآوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: اساتید بزرگی نظیر پرفسور میرجلال الدین کزازی، پرفسور محمدرضا حمزه ای و اردشیر کشاورز نیز بر این کتاب مقدمه نوشته اند.
کرمانشاهان شناسی، خدمتگزاران فرهنگ و ادب کرمانشاه و تاریخ شفاهی کرمانشاه از دیگر آثار خسروپرهام است که به گفته وی در مطبوعات استان به چاپ رسیده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار