معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:
کرمانشاه- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و ضبط ۱۳۵ تن دام و فرآورده های دامی ناسالم در کشتارگاه های استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، دکتر علیرضا امیری، امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ضبط ۱۳۵ تن و ۹۲۲ کیلوگرم دام و فرآورده خام دامی ناسالم از کشتارگاه های استان کرمانشاه طی ۸ ماهه امسال خبر داد.

وی تعداد کشتار دام سبک در کشتارگاه های این استان طی ۸ ماهه امسال را ۱۰۸ هزار و ۷۱۷ راس اعلام کرد و افزود: در این مدت ۲۳ هزار و ۹۶۸ راس دام سنگین نیز در این کشتارگاه ها، کشتار شده  که در مجموع مقدار ۸۳ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم آن غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف خارج شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری همچنین ۴ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۸۶ قطعه طیور نیز در کشتارگاه های صنعتی طیور استان کشتار شده، گفت: بالغ بر ۲۶ هزار و ۸۶ قطعه لاشه معادل ۵۲ هزار و ۱۷۲ کیلوگرم نیز از کشتارگاه های طیور استان ضبط و امحاء شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی ۸ ماهه گذشته همچنین ۶۹ پروانه تاسیس اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و ۱۵۵ مورد پروانه بهره برداری از این اماکن در استان صادر شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهروندان باید گوشت و فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز و فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید هرگونه گوشت کشتارغیرمجاز جدأ خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی با شماره تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار