رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، یکی از وظایف دادستانی را پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست و گفت: براساس نتایج تحقیقات علمی و همچنین اجرای این گونه تحقیقات ثابت شده که اگر پیشگیری از وقوع جرم رشدمدارانه و با همکاری مردم نباشد، توفقیاتی حاصل نمی شود.
کد خبر: ۳۴۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، محمدرضا عدالتخواه روز پنجشنبه در مراسم معرفی دادستان جدید شهرستان کرمانشاه با حضور دادستان کل کشور، منصب دادستانی را از مشاغل بسیار حساس و مهم در دستگاه قضایی دانست و افزود: حسن نظارت بر اجرای قوانین، تعقیب مجرمان، اجرای حکم از جمله مهمترین این مسوولیتها است.
او پیگشیری از وقوع جرم، شناسایی کانون های تولید جرم و ناهنجاری ها و انجام اقدام های لازم در این ارتباط را از دیگر وظایف دادستانی ها دانست که در قانون پیش بینی شده و گفت: در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرم و آسیب ها نیازمند حضور فعال و جدی مردم هستیم تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.
او از خانواده ها خواست قوانین و مقررات کشور را در زمینه های مختلف در زمان کودکی به فرزندان خود آموزش دهند و به آنان احترام به قانون را بیاموزند و فرزندانی قانون مدار تربیت کنند.
او بر آموزش قوانین و احترام به قانون در مدارس و دانشگاه ها نیز تاکید کرد و افزود: همه باید به قانون احترام بگذارند و براساس آن رفتار نمایند.
رییس کل دادگستری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات نزدیک به یک دهه مجتبی ملکی در کسوت دادستان کرمانشاه قدردانی کرد و فعالیت او را منشا خدمات ارزنده در استان دانست و برای او که به سمت قائم مقام رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شده نیز آرزوی موفقیت کرد.
عدالتخواه همچنین با تبریک به محمدحسین صادقی دادستان جدید کرمانشاه افزود: آقای صادقی دارای کارنامه خدمتی روشنی در دادگستری است و 20 سال سابقه کار در این مجموعه را دارد و قبل از این سمت نیز رییس دادگاه تجدید نظر بوده است.
او خواستار پیگیری های جدی دادستان در زمینه اجرای سیاست های پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با متجاوزان به حقوق مردم و منابع ملی و برخورد با جرم و ناهنجاری ها شد و از همه مجموعه دستگاه قضایی استان خواست با دادستان جدید همکاری و هم افزایی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار