مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید مرکبات استان با 30 درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل بوده است .
کد خبر: ۳۴۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ زارعی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت مرکبات استان 756 هکتار می‌باشد افزود: از این سطح 482 هکتار بارور و 274 هکتار نهال می‌باشد.

زارعی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت مرکبات استان مربوط به پرتقال است افزود: سطح زیر کشت پرتقال استان 365 هکتار می‌باشد که بعداز آن لیمو شیرین با 138 هکتار بیشترین گونه‌ مرکبات استان هستند.

وی میزان تولید مرکبات استان را 5هزار و 546 تن عنوان کرد  و گفت  سطح زیر کشت مرکبات  استان 9درصد افزایش سطح داشته اما از نظر تولید با توجه به برنامه‌های اصلاحی که در باغات صورت گرفت میزان برداشت مرکبات 30 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

زارعی گفت: سال 94 حدود 4هزار و 230 تن کل مرکبات استان کرمانشاه بوده که عمده‌ترین باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز در برخی مناطق احداث باغات مرکبات به صورت محدود انجام گرفته است.

زارعی با اشاره به ویژگی‌های  لیمو شیرین شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: لیموشیرین این شهرستان با توجه به طعم و احساس کمی تلخی در هنگام خوردن به عنوان برند خاص شهرستان از مغبولیت عمومی برخوردار می‌باشد.

وی گفت: در استان کرمانشاه مرکباتی شامل نارنگی، لیمو ترش، نارنج و لیمو شیرین و پرتقال تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برداشت مرکبات از باغات استان آغاز شده و تا اواسط دی ماه ادامه پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار