معاون بهزیستی کرمانشاه خبر داد
معاون مشارکت‌های مردمی‌، اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی 49 خانواده دارای 2 معلول یا بیشتر فاقد مسکن در روستا‌های این استان خبر داد و گفت: سهم ایجاد اشتغال این نهاد در سال‌جاری یک‌هزار و 980 نفر است.
کد خبر: ۳۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 02 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  منوچهر محمدی ظهر امروز در کنفراس خبری در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: همکاران با جدیت و همکاری بیشتر کمک به محرومان و معلولان را در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.


محمدی به اینکه سازمان بهزیستی به‌عنوان یک نهاد حمایتی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مددجویان زیرپوشش بهزیستی از اقشار محروم و آسیب‌پذیر هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی‌، اشتغال و  مسکن اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 49 خانواده دارای 2 معلول یا بیشتر فاقد مسکن در روستا‌های استان، ادامه داد: تاکنون از این تعداد، 36 خانواده را برای عقد قرار‌داد به بانک‌های عامل معرفی شده و موضوع مابقی نیز در حال بررسی است.

وی بیان کرد: به خانواده‌های فاقد مسکن دارای 2 معلول یا بیشتر 36 میلیون تومان کمک هزینه خرید مسکن همراه با رایگان بودن انشعاب‌های آب، برق و گاز اعطا می‌شود.

محمدی به تفاهم‌نامه بهزیستی با بنیاد مسکن در راستای اعطای زمین رایگان به این خانواده‌ها، یادآور شد: با توجه به اینکه اعضاء این خانواده‌ها توانایی ساخت مسکن را دارند با بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم‌(ص) استان نیز در این خصوص وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوان به تعهد قرارداد‌های داده شده، دست پیدا کنیم.

این مسؤول خدمات‌رسانی به این قشر عظیم مددجویان زیرپوشش بهزیستی را نیازمند کمک سایر دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: شناسایی افراد نیازمند از کار افتاده، خود سرپرست و... در روستاها مشکل است.

محمدی به شناسایی 232 نفر که کسی را برای حمایت ندارند اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 68 مورد در راستای بهره‌مندی از خدمات بهزیستی پذیرش شده‌اند.

وی از شناسایی 242 خانواده از کار افتاده و خودسرپرست در روستاهای استان خبر داد و افزود: برای این اقشار 30 میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است.

به گفته محمدی، استاندار، رئیس شورای مرکز استان، فرماندار رئیس شورای مرکز شهرستان، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس بهزیستی شهرستان دبیر شورا در استان و شهرداری‌ها جزو مشارکت‌های شورا با بهزیستی هستند.

محمدی به طرح‌های سلامت، طرح تلفنی‌، طرح خیران و سایر اقشار خدمتگزار بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه دیگر بهزیستی ایجاد اشتغال است.

معاون مشارکت‌های مردمی‌، اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه سهم ایجاد اشتغال این نهاددر سال‌جاری را یک‌هزار و 980 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تا پایان آذرماه سال‌جاری برای یک‌هزار و 339 نفر اشتغال ایجاد شده و برای هرمددجو که جواز کسب داشته باشد، 15میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصدی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: برای کارآفرینان مشاغل خانگی هرکدام تسهیلات پنج میلیون تومان با باز پرداخت سه ساله اعطا می‌شود.

کارشناس مسؤول مسکن بهزیستی استان کرمانشاه نیر در این جلسه، گفت: در طرح مسکن سازمان به خانواده‌های 2 معلول به بالا، ازطرف انجمن خیران 10 میلیون تومان، سازمان بهزیستی 6 میلیون تومان و بنیاد مستضعفان 2 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مهدی ویسانی افزود: برای خانواده‌های دارای یک فرزند معلول نیز بهزیستی هشت میلیون تومان و بنیاد مسکن 18 میلیون تومان وام کم‌بهره اعطا می‌کند.

ویسانی تمامی خدمات بهزیستی را در راستای احترام به شخصیت مددجویان و خانواده‌های آن‌ها توصیف کرد و اظهار داشت‌: برای ارتباط سریع و آسان کمک‌رسانی به مددجویان شماره حساب بانک ملت شعبه شهدا«2345363800» و شماره تماس 3691 از تلفن ثابت برای کمک‌های مردمی آماده پاسخگویی به شهروندان نوعدوست است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار