به گفته مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان عدم وصول مطالبات موجب کمبود منابع مالی بانک کشاورزی همدان شده است چرا که مطالبات در دولت گذشته تمدید و تقسیط شده و در این دولت نیز ادامه دارد که باید به فکر بانک‎ها در زمینه تامین منابع مالی نیز بود.
کد خبر: ۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ 19 January 2015

خبرگزاری تسنیم از همدان در گزارشی نوشت، کارگروه سیاست‌های پولی استان همدان با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری و مدیران بانک‌های استان همدان تشکیل شد که مدیران حاضر در کارگروه نظرات خود را درباره وضعیت سود بانکی تسهیلات و مشکلات موجود در بانکهای استان مطرح کردند.

با توجه به این که این کارگروه برای اولین بار در استان همدان تشکیل جلسه داده بود, هنوز اعضا با اهداف مورد نظر آن آشنایی کامل نداشتند و البته برخی از آنها نیز از برگزاری این کارگروهی ابراز خرسندی کردند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان که به عنوان ریاست جلسه انتخاب شده بود بیمه‌ها را اعضای بعدی این کارگروه اعلام کرد و با اشاره به تدوین سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی افزود: تامین مالی پایدار دولت، کاهش اتکا بودجه کشور به نفت، افزایش توان ثروت‌ آفرینی در کشور، ارتقا همافزایی درون و برون سازمانی و توسعه هدفمند سرمایه‌های انسانی و مالی از جمله بندهای این سند راهبردی به حساب می‌آید.

محمودی تصریح کرد: سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی براساس راهبردهای اقتصادی دولت، اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار مالی و تحقق سیاست‌های پولی بر سرمایه‌گذاری تاثیر مثبت دارد، گفت: سیاست‌های بانک مرکزی باید در راستای تشویق برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال باشد.

وی درباره سیاست‌های پولی در استان همدان نیز گفت: باید با مطالعات گسترده و پژوهش‌محورانه به دنبال این باشیم تا در تدوین سیاست‌های پولی و مالی کشور نظرات خود را دخیل کنیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با تاکید بر هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی در استان همدان بیان کرد: بانکها و موسسات باید به گونه‌ای در استان همدان فعالیت کنند که نتیجه آن به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی منجر شود.

بانک کشاورزی همدان با کمبود منابع مالی روبهروست

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان در این کارگروه با اشاره به کمبود منابع مالی به سبب عدم وصول مطالبات گفت: به زودی شعب بانک کشاورزی همدان به وضعیت بحرانی میرسند.

علیرضا طاهری بعدازظهر امروز در کارگروه سیاست‌های پولی استان همدان اظهار داشت: جای خوشحالی دارد که دولت برای پرداخت‌های بسیار ضروری اجازه نمیدهد از بانک مرکزی استفاده شده و از این رو باید بانکها نیز این انضباط مالی را رعایت کنند.

وی افزود: به سبب عدم وصول مطالبات با کمبود منابع مالی روبهرو هستیم چرا که مطالبات در دولت گذشته تمدید و تقسیط شده و در این دولت نیز ادامه دارد که باید به فکر بانکها در زمینه تامین منابع مالی نیز بود.

طاهری با اشاره به اینکه همدان استانی کشاورزی بوده و سهم بزرگی از اقتصاد استان به بخش کشاورزی مربوط میشود، گفت: عدم وصول مطالبات و خروج سپرده‌های مردم از بانک سبب شده تا نتوان آنگونه که باید برای بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه از این ماه به بعد بانک وارد وضعیت بحران میشود، تصریح کرد: این روند تا پایان سال ادامه دارد و نمیتوانیم با این وضعیت پاسخگوی نیازهای تسهیلاتی بخش کشاروزی باشیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با تصریح بر اینکه باید اعتبارات خاص برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: تاکنون به دستورالعملهای بانک مرکزی در زمینه نرخ سود بانکی عمل کرده و بیشتر از آن هم نبوده است.

پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت همدان

مدیر شعب بانک کارآفرین استان همدان نیز در این کارگروه با اشاره به اینکه بانک کارآفرین در همدان تنها یک شعبه دارد، عنوان کرد: هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کارآفرین در بخش صنعت استان همدان پرداخت شده است.

بهنام عباسی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات سبب اشتغالزایی بالا در استان همدان شده است، بیان کرد: واحدهای تولیدی بزرگ استان همدان از جمله رزن صاف، فولاد ویان، بتن بریس و صنایع غذایی سحر از این بانک تسهیلات دریافت کردهاند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ سود 28 درصد پرداخت شده است، افزود: اما باید به این نکته توجه داشت که فرصت زمان برای واحدهای تولیدی یکی از فاکتورهای مهم است که بانک کارآفرین این مسئله را عملیاتی کرده است.

عباسی با تاکید بر اینکه اگر بانکها با یکدیگر همکاری نکنند مشکل اشتغال در استان همدان حل نمی‌شود، بیان کرد: بانکهای استان باید هماهنگ و همسو با بانک مرکزی فعالیت کنند تا بخشهای مختلف در استان همدان از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات به صورت متوازن رشد پیدا کنند.

مدیر شعب بانک کارآفرین در استان همدان بیان کرد: متاسفانه برخی مالکان واحدهای تولیدی وامهای دریافتی از بانکها را شاخه به شاخه کرده و این امر سبب میشود تا به نتیجه نرسد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخشنامه وزارتخانهها با یکدیگر مغایر بوده و گاهی یکدیگر را نفی می‌کند که این امر سبب سردرگمی بانکها نیز میشود که امیدواریم اصلاح شود.

پرداخت تسهیلات به 60 هزار واحد مسکونی در همدان

مدیر امور شعب بانک مسکن استان همدان نیز در این کارگروه از پرداخت تسهیلات به 60 هزار واحد مسکونی در همدان خبر داد و گفت: مطالبات معوق بانک مسکن همدان در حال افزایش است.

حسن ریحانی پور با اشاره به اینکه سبکه بانکی یک بام و دو هوا شده است، اظهار داشت: متاسفانه بانکهای دولتی از نظر تسهیلات تکلیفی در فشار هستند.

وی با اشاره به اینکه به 60 هزار واحد مسکونی در استان همدان تسهیلات پرداخت شده است گفت: 70 درصد از تسهیلات پرداختی به فروش اقساطی تبدیل شده است.

ریحانی پور با اشاره به اینکه سال گذشته از منابع داخلی بانک به سه هزار و 400 متقاضی تسهیلات مسکن، وام پرداخت شده است، افزود: این میزان وام پرداختی برای 6 هزار و 700 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه این روند امسال نیز ادامه دارد، تصریح کرد: بانک مسکن استان همدان سیاست انقباضی در پیش نگرفته و بیشترین تسهیلات را در استان پرداخت کرده و از نظر مانده منابع نیز رتبه سوم را در استان دارد.

مدیر امور شعب بانک مسکن همدان با اشاره به اینکه بانک مسکن در وصول مطالبات معوق بوده است، بیان کرد: موفقیت در وصول مطالبات به سبب ماهیت پرداخت‌های بانک است.

بانکداری اسلامی در حد شعار باقی مانده است

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد نیز در این کارگروه بیان کرد: متاسفانه از بانکداری اسلامی و بدون ربا غافل شده و تنها این نوع بانکداری در حد شعار باقی مانده است.

داریوش جعفری جوزانی با اشاره به اینکه شعب استانی تنها مجری سیاست‌ها هستند، افزود: در نظام بانکی سیستم‌ها آنلاین بوده و اگر سیستم مرکزی تخلف نکند شعب استانی نیز امکان تخلف را ندارند.

وی با بیان اینکه اداره بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد راهاندازی شده است، عنوان کرد: این بانک تمامی تلاش خود را دارد تا بانکداری بدون ربا را در کشور نهادینه کند.

جعفری جوزانی با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد، افزود: 400 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که 16 میلیارد تومان سهمیه استان همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار