در حالی که معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دوهمدان از پیش بینی۷۰ کلاس رشته ورزشی به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان ناحیه دو همدان خبر می دهد اما شواهد گویای رونق بازار گیم نت هاست.
کد خبر: ۳۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 20 May 2015

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دوهمدان از پیش بینی۷۰ کلاس رشته ورزشی به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان ناحیه دو همدان خبرداد.

به گزارش مهر، عباس بهاری در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بالایی در پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان دارد، افزود: این شورا باید در راستای کیفیت بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های خوبی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه دو برنامه هایی شامل برنامه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، مرمت و بازسازی و غیره را برای ایام تابستان پیش بینی کرده است، اظهارداشت: تعداد پایگاه های پیش بینی شده به تفکیک جنسیت شامل ۱۲ پایگاه پسرانه و ۱۴ پایگاه دخترانه است که در ایام تابستان فعالیت می کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو همدان همچنین با اشاره به اینکه یک کانون فرهنگی و هنری و یک اردوگاه در اختیار آموزش و پرورش ناحیه دو همدان است، ابرازداشت: اردوگاه نصر ناحیه دو همدان با توجه به جایگاه و ظرفیتی خود نیاز به یک نگاه ویژه دارد .

عباس بهاری ادامه داد: اردوگاه نصر در یک کیلومتری سد اکباتان همدان واقع شده و دارای یک هکتار باغ گردو است و ظرفیت پذیریش ۵۰۰ نفر در روز و ۱۲۰ نفر در شب را دارد که ظرفیت بسیار مناسبی در سطح شهرستان همدان است.

وی یادآورشد: یکی از مهمترین مشکلات این اردوگاه خاکی بودن مسیر از جاده اصلی تا درب اردوگاه است که تقاضای همکاری در این زمینه را داریم.

بهاری در ادامه به بحث اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و ابرازداشت: در بحث اوقات فراغت همه ساله آموزشگاه های عملی آزاد و آموزشگاه های زبان که با مجوز آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند مغفول مانده بود اما این آموزشگاهها اوقات فراغت دانش آموزان را پر می کند و ظرفیت بسیار مناسبی است که باید یک نگاه تربیتی به این برنامه ها داشته باشیم .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه دو همدان ۱۱ آموزشگاه علمی آزاد و ۳۵ آموزشگاه زبان دارد، عنوان کرد: آموزشگاه های زبان در ایام تابستان ظرفیت پذیرش پنج هزارو ۹۵۴ نفر و آموزشگاه های علمی آزاد نیز ظرفیت پذیرش هزار و ۲۶۹ نفر را دارند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دوهمدان در ادامه به برنامه های اوقات فراغت حوزه تربیتی بدنی نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه هفت سالن ورزشی شامل سالن شهدای هفتم تیر با ۲۰ کلاس رشته، سالن شهید مقصودی با ۱۰ کلاس رشته و سالن تختی با ۱۲ کلاس رشته در ایام تابستان پذیرای دانش آموزان خواهند بود .

بهاری سالن اکباتان با هشت کلاس رشته، سالن دبیرستان فرشچیان با شش کلاس رشته، سالن دبیرستان رحمان با هشت کلاس رشته و سالن دبیرستان حضرت مهدی نیز با هشت کلاس رشته درا دیگر سالن های ورزشی آموزش و پرورش ناحیه دو همدان اعلام کزد که در ایان تابستان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع با ۷۰ کلاس رشته ورزشی در این سالن ها ارائه می شود گفت: این رشته ها شامل فوتبال، هندبال، والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، بدنسازی، کاراته، کشتی و غیره است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دوهمدان همچنین به کانون پورمیدانی اشاره کرد و افزود: این کانون با ظرفیت شش کلاس، یک سالن اجتماعات و ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر در رشته حفظ، قرائت و رشته های فرهنگی و هنری پذیرای دانش آموزان به منظور پر کردن اوقات فراغتشان خواهد بود.

عباس بهاری همچنین به برگزرای کلاس های تقویتی به صورت متمرکز در دو دبیرستان حجه فروش ویژه دختران و دبیرستان علویان ویژه پسران اشاره کرد و اظهارداشت: این دو دبیرستان به صورت متمرکز اماده پذیرش دانش آموزان است .

وی یادآورشد: براساس پیش بینی های امیدواریم ثبت نام کنندگان در پایگاه های اوقات فراغت درتابستان سالجاری درمقایسه با تابستان پارسال رشد ۱۰ درصدی داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز در این جلسه به ارائه برنامه های اوقات فراغت این ناحیه در تابستان سالجاری پرداخت و گفت:هدف آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در پایگاه های اوقات فراغت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که درهمین راستا برای نخستین بار شش پایگاه اوقات فراغت که دارای مجوزهای لازم هستند در روستاهایی که اعلام آمادگی کرده اند راه اندازی می شود.

قوام الدین قوامی یکی از مهمترین مشکلات پایگاه های اوقات فراغت را عدم تخصیص اعتبار و خود گردان بودن آنها دانست و افزود: در سالهای گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتباربه منظور اجرای برنامه اوقات فراغت برای کل استان اختصاص می یافت که امسال این اعتبار تخصیص نیافته است .

وی درادامه به موازی کاری ادارات و سازمان های دیگر در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و اظهارداشت: این امر منجر به عدم استقبال دانش اموزان از برنامه های آموزش و پرورش می شود که در این راستا باید تدابیر لازم اندیشیده شود و سازمان ها با آموزش و پرورش هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

قوامی یادآورشد: متاسفانه دانش آموزان با جذب در آموزشگاه های علمی آزاد و آموزشگاه های زبان کمتر به سوی پایگاههای اوقات فراغت ورزشی می روند و همین امر نیز منجر به عدم استقبال از پایگاه های ورزشی می شود.

وی همچینن به برنامه های طرح هجرت اشاره کرد و ابرازداشت: در کنار برنامه های اوقات فراغت با همکاری سپاه ۵۰ میلیون اعتبار پیش بینی شده و همچنین عرصه فعالیت طرح هجرت نیز مشخص شده است که بنا برنیاز به مناطق اعزان می شوند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در ادامه تاکیدکرد: هنرستان ها عرصه های اصلی اجرای طرح هجرت هستند.

قوامی از پیش بینی ۸۵ پایگاه اوقات فراغت در آموزش و پرورش ناحیه یک همدان خبرداد و گفت: از این تعداد پایگاه ۴۰ پایگاه مختص پسران و ۴۵ پایگاه نیز مختص دختران است که براساس پیش بینی ها ۹هزار دانش آموز پسر و ۱۳ هزاردانش آموز دختر در برنامه های پایگاه های اوقات فراغت و چهار هزار نفر نیز در طرح هجرت شرکت کنند.

وی افزود: به منظور برگزاری برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان از ۱۱۵ مربی آقا و ۱۶۰ مربی خانم دعوت به همکاری شده و عوامل اجرایی حاضر در این پایگاه ها ۷۲ نفر مرد و ۹۰ نفر نیز خانم هستند.

این مسئول تعداد آموزشگاه های آموزش و پرورش ناحیه یک همدان را ۴۵ مورد عنوان کرد و ابرازداشت: همچنین ۱۵ مدرسه قرآنی نیز در ایام تابستان فعال هستند .

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تعداد کانون های فرهنگی و تربیتی مجهز این ناحیه را سه مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد کانون فرهنگی و تربیتی دو شیفته فعال خواهند بود که یک شیفت مختص دختران و یک شیفت مختص پسران خواهد بود.

قوام الدین قوامی در ادامه به تعداد کانون های ورزشی آموزش و پرورش ناحیه یک نیز اشاره کرد و افزود: ۱۳ کانون ورزشی در رشته های مختلف در ایام تابستان فعال خواهد بود که شش کانون ورزشی مختص دانش آموزان دختر و هفت کانون ورزشی نیز مختص دانش آموزان پسراست.

وی در پایان به پژوهش سراهای آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز اشاره کرد و گفت: ناحیه یک دارای دو پژوهش سرا است که دانش آموزان می توانند در ایام تابستان در این مکان ها به تحقیق و پژوهش بپردازند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار