رئيس شوراي مسكن گلستان:
رئيس شوراي مسكن گلستان با اشاره به تكميل و تحويل 2 مدرسه در سايت هاي پرجمعيت مسكن مهر استان، گفت: در حال حاضر يكي از اين مدارس تكميل و تحويل شده و يكي ديگر حدود 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه بزودي تمام مي شود.
کد خبر: ۳۸۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 28 February 2017
 رئيس شوراي مسكن گلستان با اشاره به تكميل و تحويل 2 مدرسه در سايت هاي پرجمعيت مسكن مهر استان، گفت: در حال حاضر يكي از اين مدارس تكميل و تحويل شده و يكي ديگر حدود 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه بزودي تمام مي شود.

مهندس"رضا مروتي" در حاشيه جلسه شوراي مسكن كه با حضور"احمد اصغري مهرآبادي" قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر در گفت و گو با واحد مركزي خبر، افزود: اين مدارس در محدوده شهرستان علي آباد كتول قرار دارند.

وي ادامه داد: باتوجه به احداث پروژه هاي مسكن مهر در نقاط مختلف استان و مشكل تامين مدرسه و مسايل زيرساختي آنها، در اين جلسه مصوب شد كه مشكل تامين زمين پروژه ها و 30 درصد ساخت آنها را وزارت راه و شهرسازي تقبل كند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گلستان با ابراز خوشبختي از موافقت وزارت راه و شهرسازي از روش فوق، گفت: بنابراين مدارس پروژه هاي مسكن مهر را با 30 درصد اوليه شروع مي كنيم و مابقي را سال بعد از محل تعهدات استاني تكميل مي كنيم.

مروتي اظهار اميدواري كرد: در صورتي كه خيرين هم به كمك دولت بيايند مي توانيم اين پروژه ها را در زمان كوتاه تري به بهره برداري برسانيم.

وي با بيان اينكه در جلسه شوراي مسكن استان مشكلات فراروي باقي مانده پروژه هاي مسكن مهر مورد به مورد رسيدگي و حل و فصل شد، گفت: از مصوبات ديگر اين جلسه، تامين اعتبارات مربوط به دستگاههايي كه زيرساخت پروژه هاي مسكن مهر را تامين مي كنند، بود كه مقرر شد با كمك وزارت راه و شهرسازي از محل اسناد خزانه اسلامي و به صورت ملي انجام شود.

 به گفته وي، مصوبه ديگر اين نشست اين بود كه اختيار خروج واحدهاي مسكن مهر فاقد متقاضي از  ليست پروژه هاي مسكن مهر و آنهايي كه زير30 درصد پيشرفت فيزكي هستند به شوراي مسكن استان داده شد.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان كرد: قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر دستور داد كه مسايل دو سايت مسكن مهري كه در اختيار مديريت بحران بود از طريق كميسيون ماده 69 حل و فصل شود.

مروتي همچنين از حل و فصل موضوع اختلاف مبلغ وام برخي از پروژه هاي مسكن مهر از 25 ميليون تومان به 30 ميليون تومان و 30 ميليون تومان به 40 ميليون تومان به عنوان مصوبه ديگر اين نشست ياد كرد و ابراز خرسندي كرد كه اين مساله درمورد بسياري از پروژه ها حل و فصل شد.

وي متذكر شد: 98 درصد از تعهدات دولت تدبير و اميد در تكميل و تحويل پروژه هاي مسكن مهر تمام شده كه از اين نظر رتبه قابل قبولي را در سطح كشور دارد.

مروتي، رتبه استان را به لحاظ تحويل و تكميل واحدهاي مسكن مهر دوم يا سوم اعلام كرد.

عمده ترين مشكلات مطرح شده در اين نشست، مشكلات بيمه تامين اجتماعي پروژه هاي خودمالك، مشكلات سوء مديريت پروژه هاي تعاوني ساز، مشكل پرداخت تسهيلات پروژه هاي سه جانبه و تاسيسات زيربنايي نظير انشعابات و فاضلاب شهري و خدمات روبنايي از قبيل ساخت مدرسه، مسجد و غيره بود كه توسط مهندس "ابراهيم مبارك قدم" مديركل راه و شهرسازي گلستان و دبير شوراي مسكن استان، بيان و راهكارهاي لازم از سوي متوليان امر براي اين پروژه ها ارائه شد.

مهندس"احمد اصغري مهرآبادي" براي افتتاح متمركز هزار و 544 واحد مسكن مهر گلستان، سفري يك روزه به استان داشت.

جلسه شوراي مسكن با حضور اعضا و در محل سازمان همياري شهرداري هاي استان برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار