رئیس بیمه تأمین اجتماعی شهرستان همدان گفت: بیمه بیکاری ۹۵۸ نفر در همدان به سبب مشغول به کار شدن قطع شد.
کد خبر: ۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 25 May 2015

رئیس بیمه تأمین اجتماعی شهرستان همدان از کاهش ۵ درصدی مقرری بگیر بیمه بیکاری در همدان خبر داد و گفت: بیمه بیکاری ۹۵۸ نفر در همدان به سبب مشغول به کار شدن قطع شد.

به گزارش تسنیم ، سید عبدالمجید حسینی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار داشت: روند عملکرد اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان همدان نشان می‌دهد که تعداد بیمه شدگان اجباری سال 93 نسبت به 92 حدود 3.2 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال 92 تعداد بیمه شدگان اجباری و رانندگان 74 هزار و 465 نفر بودده است که در سال گذشته به 76 هزار و 239 نفر افزایش یافته است.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی شهرستان همدان تصریح کرد: همچنین در سال 92 تعداد بیمه شدگان اختیاری شامل مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی، قالی بافان و غیره 36 هزار و 534 نفر بوده است که به 37 هزار و 860 نفر رسیده است.

وی گفت: در مجموع در سال گذشته یک‌هزار و 356 نفر بیمه شده اختیاری و یک‌هزار و 774 نفر بیمه شده اجباری به ثبت رسیده است که این بیمه شدگان اجباری نشان از فرصت‌های جدید شغلی ایجاد شده در همدان را دارد چرا که توسط کارفرمایان پرداخت شده است.

وی گفت: در سال 92 به یک‌هزار و 9 نفر در همدان بیمه بیکاری پرداخت می‌شد که در سال گذشته با کاهش پنج درصدی به 958 نفر رسیده است و بر این اساس قطع مقرری بیمه بیکاری نشان از روند رو به رشد اشتغالزایی دارد.

حسینی از شناسایی 700 کارگاه جدید تولیدی و صنعتی در همدان خبر داد و بیان کرد: این کارگاه‌های جدید باید از بدو فعالیت کارگران خود را از خدمات بیمه بهره‌مند کنند چرا که در قبال راه‌اندازی این کارگاه‌ها از تسهیلات و حمایت دولت بهره‌مند شدند.

وی افزود: در طرح بازرسی پوشش بیمه‌ای کارگران، اداره کار واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از 50 نفر نیروی کار را می‌تواند ورود پیدا کند و در این راستا در کارگاه‌های دارای زیر 50 نفر نیرو مشکل عدم تعهد به پوشش بیمه وجود دارد.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی شهرستان همدان عنوان کرد: در شهرستان همدان تأمین اجتماعی دارای دو شعبه است که پوشش بیمه‌ای شامل بیمه اجباری، اختیاری، مشاغل آزاد، قالیبافی، بیکاری و غیره مدیریت می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار