در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر استان، 32 نفر از هنرمندان در بخش تک‌نوازی به اجرای موسیقی پرداختند.
کد خبر: ۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹ 09 February 2015

در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر استان، 32 نفر از هنرمندان در بخش تک‌نوازی به اجرای موسیقی پرداختند.

به گزارش فارس ، در دومین روز از هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان 32 نفر از هنرمندان در رشته‌های تکنوازی «تار»، «سه‌تار»، «نی»، «دف» و «اجرای آواز» به روی سن رفته و به هنرنمایی پرداختند.

بعد از ظهر نیز این جشنواره در بخش گروه‌نوازی و با حضور گروه‌های موسیقی شهرستان‌ها ادامه خواهد یافت.

در اجراهای صبح امروز که اختصاص به تکنوازی هنرمندان استان دارد در بخش تکنوازی تار، سیدسینا منتظری، تارا پیراینده، سهیل چهل‌امیران، محمدرضا رسولیان از همدان و عمران قربانی فعال، علی پاک‌نیا از بهار، در بخش تکنوازی سه‌تار، مسعود کمیجانی، آیدا رجبی، سید نادر مبتقاء، مهدی حیدریان، محمد غلامی خجسته، محمدجواد فراهانی، فردین قاسمی از همدان و در بخش آواز نیز مهدی لطفی از همدان، مجید و جواد علیمرادی از ملایر، میثم آذر نیوا از ملایر، مهدی طاهری و رحیم الوندی از تویسرکان و در بخش دف هم هنرمندانی چون مهدی ملکی، حسین احمدی نشاط، مصطفی بیگی، عباس قاسمی و صادق ثنائی از همدان ستاره تار نی و وحید سلگی از نهاوند روی سن رفتند.

اما در بخش گروه‌نوازی نیز گروه «همراز» از ملایر، «مهر» از نهاوند، «دیبا» از اسدآباد، «شمس» از اسدآباد و «مستان» از نهاوند امروز بعد از ظهر اجرا خواهند داشت.

روز گذشته نیز تکنوازی سازهای «سنتور»، «تنبک»، و «ویلن» به تعداد 22 نفر بر روی سن رفتند و بعد از ظهر نیز تکنوازی «کمانچه» به همراه اجرای گروه‌های موسیقی همدانی شامل گروه‌های «رها»، «تمنا»، «پرند»، «آوای فاخته» و گروه «تاراز» به اجرا پرداختند.

در همین راستا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امسال 30 درصد به شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره اضافه شد و این اتفاق خوبی است.

داوود ابوترابی با اشاره به حل مشکل اسکان گروه‌های شهرستانی همچنین افزایش مبلغ جوایز گفت: موسیقی هنری فراگیر در بین اقشار مختلف جامعه بوده اما چون توان برگزاری این جشنواره را در سالن‌های مختلف نداریم و در حال حاضر فقط در سالن مجتمع فرهنگی هنری ابن‌سینا برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: تبلیغات زیادی در سطح شهر انجام ندادیم؛ چون با همین تبلیغات کم هم سالن پر می‌شود و بیش از این ظرفیت نیست.

رئیس اداره ارشاد همدان با تأکید بر اینکه این جشنواره به مناسبت دهه فجر و با هدف ایجاد نشاط در جامعه و ارتباط مردم با موسیقی اصیل ایرانی در حال برگزاری است، افزود: با اینکه اداره‌های مختلفی درخواست بلیت کرده بودند اما چون اجراها به صورت تخصصی برگزار می‌شوند برای بلیت‌فروشی تردید داشتیم.

اما از نکات جالب توجه این جشنواره در روز گذشته حضور بی‌شمار علاقمندان به موسیقی سنتی بود که نه تنها ظرفیت 500 نفری سالن بوعلی به طور کامل تکمیل شده بود بلکه صندلی‌های زیادی نیز برای جلوگیری از ازدحام بیشتر در داخل سالن قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است 21 بهمن‌ماه و روز پایانی جشنواره علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی، اجراهای تکنوازی تنبور برنامه‌ریزی شده و در نهایت عصر فردا مراسم اختتامیه در سالن مجتمع فرهنگی هنری ابن‌سینا برگزار و از برگزیدگان نهایی تجلیل خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار