مدیر حوزه هنری استان همدان از آماده‌سازی و تدوین۱۴ عنوان کتاب دانش‌نامه در همدان به همت حوزه هنری استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 28 May 2015

مدیر حوزه هنری استان همدان گفت: به همت حوزه هنری استان و در قالب دانش‌نامه همدان، ۱۴ عنوان کتاب در مرحله صفحه‌آرایی، چاپ و تجدید چاپ قرار گرفته‌ است.

به گزارش تسنیم ، سید محمد باقر حسینی اظهار داشت: از آذرماه سال 1393 تا کنون 16 نشست تخصصی در قالب شورای مدیریت، برنامه‌ریزی و پژوهش دانش‌نامه؛ خانه پژوهش و کارگروه مشاوره و هیات امنا در حوزه هنری استان؛ و انجام 630 نفر-ساعت مصاحبه با افراد و پژوهش‌گران پیشکسوت و جوان برخی از فعالیت‌هایی است که حوزه هنری استان همدان در این باره انجام داده‌ است.

وی گفت: از جمله کتاب‌هایی که در مرحله صفحه‌آرایی و آماده سازی برای چاپ است می‌توان به جلد نخست و دوم «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» نوشته محمدعلی نوریون و کتاب «بدیع الزمان همدانی و مقامات نویسی» کاری از علیرضا ذکاوتی اشاره کرد.

رییس حوزه هنری استان همدان افزود: کتاب «واژه های همدانی» هادی گروسین نیز با افزودن بسیاری از واژه های تازه در مرحله ویراستاری است و پس از آن با اصلاحات و تغییرات مورد نظر تجدید چاپ خواهد شد؛ این نویسنده کتاب «تاریخ اجتماعی همدان» را هم دردست داوری دارد.

حسینی افزود: «نقاشی قهوه خانه ای» کریم زارعی، «مساجد همدان» زهرا پورشعبانی و «امامزاده های همدان» رضا نظری ارشد نیز در دست تالیف هستند که درحال حاضر مراحل پایانی پژوهش آن‌ها در حال انجام است و همچنین کتاب «سفرنامه‌های همدان از منظر مستشرقین» نیز در قالب این دانش‌نامه چاپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار دانش‌نامه همدان با نظارت علمی 5تن از پژوهش‌گران و متخصصان برجسته استان و کشور چاپ خواهدشد اضافه کرد: «محله جولان همدان» هم عنوان کتابی از محمدابراهیم زارعی و دیگران است که پژوهش آن تکمیل شده و در دست صفحه آرایی است و کتاب‌های «شیرسنگی همدان» تالیف خلیل‌اله بیک محمدی و «پروازسخن» علی جهانپور با موضوع چاپارخانه، پست و تلگراف نیز از جمله کتاب هایی هستند که پژوهش آنها انجام شده و هم اکنون در دست ارزیابی است.

حسینی در پایان گفت: جلددوم «کتاب شناسی» که توسط ولی قیطرانی وفاطمه امینی و با نظارت پرویزاذکایی گردآوری شده است نیز در دست پژوهش است.

گفتنی است پژوهشگران در اقصی نقاط ایران می‌توانند طرح پیشنهادی و یا کتاب‌های چاپ‌شده خود با موضوع همدان را جهت بررسی برای چاپ یا تجدیدچاپ به دبیرخانه دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان همدان واقع در واحد پژوهش حوزه هنری استان به آدرس همدان، ابتدای خیابان شریعتی، روبروی بانک صادرات مرکزی، بن بست زرین (کد پستی 6517694646) ارائه و یا به آدرس الکترونیکی info@arthamadan.ir ارسال کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار