فرماندار قصر شیرین گفت:با توجه به همجوار بودن این شهرستان با کشور عراق با کمبود پزشک متخصص در شهرستان موجه هستیم.
کد خبر: ۴۰۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 14 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،فرامرز اکبری در مراسم استقبال از وزیربهداشت وهیئت همراه گفت:شهرستان قصرشیرین در تهاجم نیروهای بعثی یکی از شهرهایی بود که با خاک یکسان شدو در دوران دفاع مقدس ۸۰۰ شهیبد که ۶ خلبان شهید،‌۱۴۴ جانباز و تعدادی ایثارگر تقدیم انقلاب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: قصرشیرین دو‌هزار کیلومتر وسعت و ۱۵۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داردکه دارای دو مرز خسروی متصل به بخش  اقلیم مرکزی و مرز پرویز خان متصل به بخش اقلیم کردستان  و۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

 وی گفت: پروژه ی بخش گرمسیری از مصوبات سفر رهبری با هفت هزار میلیارد تومان هزینه ودویست و‌ ۲۰ میلیون متر مکعب آب سدها داریم و شهرستان با اقلیم مناسب  دارای زمین های کشاورزی مناسب بوده که بنیاد مستعضفان بزرگترین باغ خاورمیانه را که زمینه اشتغال ۷۰۰ کارگر بود را در اینجا ایجاد کرده است.

اکبری ابرازداشت:قرار گاه خاتم الانبیا ۵ تا ۶ هزار نیروی کارگرو فنی برای اجرای پروژه های  سطح شهرستان دارد، و موضوع دیگر توریسم درمانی بیمارانی است که از دیاله و شهر عراق که هم جوار  با قصرشیرین هستند که برای مداوا  به قصرشیرین مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد:نیاز به پزشکان متخصص در بخش های قلب ،روانپزشکی، پاتولوژیست، ارتوپد،  بری ارایه خدمات درمانی در شهرستان داریم که به دلیل برخی مشکلات ناشی از جنگ آمار خودکشی  در این شهرستان بالا است و به دلیل مصدومیت ناشی از صدمات مین های باقی مانده به ارتوپد برای معالجه نیاز مندیم.
 
 فرماندار قصرشیرین اظهار داشت:همچنین ۷۰۰ میلیون تومان هزینه ی تامبن برق در بخش درمانی بوده که در خواست داریم با نصب پنل های خورشیدی از انرژی خورشیدی  برای تامین برق استفاده کنیم که  علوم پزشکی نیز تامین  اعتبار شود.

ایشان افزودند: شهرهای کم تر از بیست هزار نفر از دفترچه های روستایی استفاده می کنند واز وزیر درخواست افزایش تخت های سی سی یو داشته و همچنین تخت آی سی یو برای پذیرش بیماران نداریم که این موضوع از سوی وزیر درمان پیگیری شود،

اکبری با بیان اینکه هنگام بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار پیش بینی می شود که ۵۰۰ هزار نفر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات عبور کنندکه با تجهیز مرکز درمانی و  هلی کوپتر در مرز خسروی برای ارایه خدمات به زوار مستقر شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: ما در مرز پرویز خان ۵ تا ۶ هزارکارگر عراقی مشغول به کار داریم که خدمات درمانی برای آنان نداریم و در خواست ارایه سه آمبولانس برای انجام فوریت های پزشکی داریم که ارایه آمبولانس درمانی در مرز خسروی ، پرویز خان و سومار که بخشی از آن در گیلانغرب فعال است نیاز به توجه جدی در بخش فوریت های پزشکی دارد وما بزرگترین بازارچه ی مرزی  در سطح کشور داریم که سالیانه از مرز پرویز خان ۵۰ درصد صادرات از کشور به عراق صادر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار