مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت: ۷۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی هستند.
کد خبر: ۴۳۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 26 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،مظفر رحیمی  با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برداشت گندم در استان اندیشیده شده است اظهار داشت: اکنون 70 و 17 مرکز به ترتیب اماده خرید گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در شهرستان قصرشیرین از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده است عنوان کرد: با توجه به آغاز برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان مراکز خرید تضمینی در شهرستان قصرشیرین آمادگی خرید تضمینی گندم را دارند.

رحیمی با اشاره به اینکه دو مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان قصرشیرین تجهیز و آماده شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 10 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از گندمکاران شهرستان قصرشیرین خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با بیان اینکه در سال زراعی جاری 411 هزار و700 هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته است گفت: از این سطح 314 هزار هکتار گندم دیم و 97هزار و700 هکتار گندم آبی کشت شده است.

وی با اشاره اینکه 1150 کمباین کار برداشت گندم در استان کرمانشاه را به عهده دارند افزود: 550 دستگاه از این کمباینها بومی و مابقی مهاجر هستند که از سایر مناطق به استان وارد می‌شوند.

رحیمی با ابراز امیدواری از اینکه در سال زراعی جاری پول گندم به موقع و در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شود عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم 
گندم معمولی 13000 ریال و برای هر کیلوگرم گندم دروم 13300 ریال است.

وی با بیان اینکه امسال مبارزه جهادی و کم سابقه‌ای با آفت مضر سن گندم در سطح مزارع استان انجام شد گفت: با توجه به دستورالعمل خرید تضمینی گندم ابلاغی از طرف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی خرید تضمینی گندم کشور مراکز مجاز به خرید محموله‌های گندم با سن‌زدگی بالا نیستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار