رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که به استناد رأی صادره در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، با تأسیس مرکز تحقیقات دارو رسانی نانو در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه موافقت قطعی شد.
کد خبر: ۴۳۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 27 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،دکتر حسین کریم گفت: این مرکز به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی درمانی و با هدف توسعه و بکارگیری دانش بشری در زمینه علم داروسازی نانو، انجام پژوهش های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی و تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه داروسازی نانو تأسیس شده است.

او از دیگر اهداف این مرکز را جمع آوری، تنظیم و طبقه بندی اسناد و مدارک مربوطه، ترغیب، تشویق و بکارگیری محققان، کوشش در جلب توجه و همکاری مراکز تحقیقاتی و اجرایی مربوطه در داخل کشور و همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزش سایر کشورها بیان کرد.

به گفته کریم، مرکز تحقیقات دارو رسانی نانو دارای 2 رکن شورایعالی و رئیس مرکز است که هر کدام به تفکیک دارای اعضاء و وظایف خاص خود هستند.

اکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای 2 مرکز تحقیقات باروری و ناباروری و مرکز تحقیقات بیولوژی پزشکی فعال است که به صورت قطعی تاسیس و در استان فعالیت دارد.
همچنین 9 مرکز شامل تحقیقات اختلالات خواب، تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت، تحقیقات دارو رسانی نانو، تحقیقات علوم دارویی، عوامل خطر سرطان های دستگاه گوارش، تحقیقات سلامت روغن ها و چربی ها، تحقیقات عفونت های بیمارستانی، تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت و مرکز تحقیقات بیماری های کبد، جزو مراکزی هستند که موافقت اصولی برای تاسیس آنها صادر شده است. 

همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واحد توسعه تحقیقات بالینی نیز دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار