مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه گفت: مراکز قرآنی در مساجد مناطق محروم کرمانشاه از ماه مبارک رمضان امسال راه اندازی می شود.
کد خبر: ۴۳۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 28 May 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک، حجت الاسلام آیت‌ عباسیان در جلسه راه اندازی مراکز قرآنی با حضور امامان جماعت مساجد مناطق محروم کرمانشاه، با تبریک ماه مبارک رمضان، بهتشریح طرح راه اندازی مراکز قرآنی پرداخت و اظهار کرد: یکی از طرح هایی که در حوزه قر آنی در دست اقدام داریم راه اندازی مراکز قرآنی است که درصددیم آن را در مساجد مناطق محروم استان با محوریت امامان جماعت مساجد استان در ماه مبارک رمضان به اجرا در بیاوریم.
 
عباسیان با اشاره به اعلام آمادگی 12 مسجد برای راه اندازی مراکز قرآنی در شهر کرمانشاه، راه اندازی مراکز قرآنی را بهترین نقطه برای شروع کار فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: از برنامه هایی که در اوقاف استان به دنبال آن هستیم توجه به مناطق محروم استان است که تاکنون برنامه های خوب و موفقی توسط مساجد آن مناطق برگزار شده است.

عباسیان ادامه داد: اگر خدماتی که اوقاف پیگر آن است، به واسطه مساجد در محله‌ها انجام شود، در این صورت شاهد اثرگذاری بالای آن خدمات خواهیم بود.

مدی کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: اگر در هرمنطقه ای یک امام جماعت فعال حضور داشته باشد  که درد دین و مردم را داشته باشد و بتواند خدمات فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی را انجام دهد، مردم قطعا مسجد را به عنوان یک پناهگاه در مقابل آسیب های اجتماعی و روزمره زندگی انتخاب می کنند که باید این رویه را در مساجد تقویت کنیم.

 عباسیان در ادامه با اشاره به وجود هجمه‌های شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و وجود شبهات فراوان در جامعه کنونی تاکید کرد:  این موضوعات وظایف مبلغین دینی را در جهت رفع شبهات دینی بیشتر می‌کند.

وی با یادآوری اینکه اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم بهترینش ترویج فرهنگ ناب قرآنی است و می توان به این وسیله بسیاری از آسیب های جامعه و دردها را را از بین برد، تاکید کرد: یقینا قرآن توان مقابله با تهاجم و شیبخون فرهنگی را خواهد داشت و بهترین ابزار برای این مقابله خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه از موقوفات قرآنی به عنوان یکی از موقوفات خوب و شاخص استان یاد کرد و با بیان اینکه استان کرمانشاه از حیث برخورداری از موقوفات قرآنی در کشور رتبه اول را دارد، اظهار کرد: این مهم فرصت خوبی برای مبلغین حوزه قرآنی برای برداشتن قدم‌های موثر در حوزه دین خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار