مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، از آغاز کار برداشت چغندر قند از سطح 25 هکتار مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،سعید حیدرپور افزود: پیش بینی می شود با عملکرد 50 تا 60 تن در هر هکتار، در مجموع یک هزار و 100 تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه های قند اسلام آباد و بیستون شود.

وی اظهارکرد: محصول چغندرقند پاییزه برای دومین سال پیاپی در گیلانغرب کشت شد و اکنون که به مرحله برداشت رسیده است، بازدهی مطلوبی دارد.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب بیان کرد: با توجه به بازدهی مطلوب این محصول، توسعه کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی این شهرستان اکنون در دستور کار است.

حیدرپور با بیان اینکه کشت چغندر قند پاییزه ، علاوه بر تناوب زراعی باعث افزایش عملکرد نیز می شود، اضافه کرد که اصلاح خاک و صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب از مزایای کشت پاییزه چغندرقند است ضمن این که برداشت آن در این فصل که کارخانه های قند اسلام آباد و بیستون با رکود مواجه هستند، باعث می شود این کارخانه ها فعال و از اشتغالزایی لازم برخوردار باشند.

شهرستان گیلانغرب دارای 41 هزار اراضی کشاورزی و باغی است و سالیانه 90 هزار تن انواع محصولات در این منطقه تولید می شود که تولید برخی محصولات کشاورزی مانند انگور یاقوتی، برنج و پسته منحصر به فرد است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار