نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گرشگری مجلس گفت: تدوین تقویم گردشگری استان‌ها، ثبت رویدادهای بومی و محلی، تسهیل شرایط راه اندازی مراکز گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان‌ها موجب شکوفایی گردشگری داخلی خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 29 May 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس شهاب نادری با اشاره به اینکه تدوین تقویم گردشگری استان‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند کمک شایانی به صنعت گردشگری  استان‌های سراسر کشور کند، اظهارکرد: توجه به ظرفیت آثار باستانی، آیین و رسوم‌ها و بازی‌های محلی و بومی در استان‌ها می‌تواند گره‌گشای صنعت گردشگری تلقی شود به عبارتی دیگر رویدادهای بومی و محلی از مواردی هستند که می‌توانند در جذب گردشگران داخلی مؤثر باشند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت رویدادهای بومی به عنوان میراث فرهنگی  می‌تواند کمک موثری برای رونق عرصه 
گردشگری استان‌ها باشد، ادامه داد: باید تلاش شود تا بتوان از ظرفیت‌های بومی و محلی بهره ملی برد تا شاهد رونق اقتصادی و تحقق اهداف کلان حوزه گردشگری کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه و رونق در گردشگری داخلی بیش از گذشته حس می‌شود، گفت: می‌توان با تسهیل شرایط راه اندازی مراکز گردشگری در استان‌ها، زمینه ارائه خدمات رفاهی به مسافران را فراهم کرد؛ از این رو با این روش نیز گردشگری داخلی شکوفا خواهد شد.

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس‌های مسافرتی می‌توانند بجای پیشنهاد سفرهای خارجی به مسافران، با ارائه ایده‌ها و بسته‌های جذاب گردشگری، در راستای افزایش تمایل مردم به گردشگری داخلی گام بردارند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال منطقه اورامات دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بوده و مراسم‌های آیینی و بومی بسیاری در این منطقه برگزار می‌شود از این رو می‌توان با معرفی موارد مذکور جاذبه خوبی برای جذب گردشگران ایجاد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خانه ملت، به تازگی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین تقویم گردشگری استان‌ها خبر داد و اذعان کرد که مقرر شده تورها در زمان برگزاری رویدادهای متنوع برگزار شوند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار