کوهنورد قهرمان زنجانی به نکته ی تلخی اشاره کرد
اخذ مجوز و مراحل اداری در ایران اندازه صعود به قله لوسته سخت است و کوهنوردان ایرانی زحمت دو صعود را متحمل می­‌شوند.
کد خبر: ۴۳۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 31 May 2017
حسین مقدم امروز در آیین استقبالی که از سوی مردم و مسئولان استان زنجان برای وی ترتیب داده شده بود، اظهار داشت: در تمام لحظه­‌های فتح قله روح پدر شهیدم و روح شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان را در اطراف خود می­‌دیدم و صعود خود را مدیون و حمایت این دو شهید می­‌دانم.

وی با اشاره به اینکه از 14 قله بالای 8 هزار متری هیمالیا توانسته­ به پنج قله صعود کند گفت: با هزینه شخصی خود به قله لوتسه صعود کردم که 530 میلیون ریال هزینه دربرداشت.

وی با اشاره به پیچیده بودن مراحل اداری در ایران گفت: اخذ مجوز و مراحل اداری در ایران اندازه صعود به قله لوسته سخت است و کوهنوردان ایرانی زحمت دو صعود را متحمل می­‌شوند.

مقدم با بیان اینکه بدون اکسیژن فاتح قله لوسته شدم، افزود: به‌خاطر نبود منابع مالی توان خرید اکسیژن نداشتم و تصمیم گرفتم بدون اکسیژن صعود کنم.

وی با اشاره به زحمات خود برای صعود به این قله گفت: همزمان با تمرینات خود، مشغول تحصیل و مشغول پرستاری کردن از خواهرم در تهران بودم و چون به قهرمانی خود ایمان داشتم،  توانستم این صعود را با موفقیت به پایان برسانم و پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز دربیاورم.

وی با اشاره به اینکه قهرمانی خود را مدیون مادرم هستم که از سن 25 سالگی و  بعد از شهادت پدرم، برای من زحمات فراوانی کشیدند، گفت: برای من ثابت شد که اگر انسان با ایمان و پشتکار به کاری ادامه دهد قطعا موفق می­‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار