مسئول بسیج سازندگی همدان گفت: این گروه‌ها در بخش‌های عمرانی مرمت و بازسازی مساجد، مدارس، خانه محرومان و نیازمندان، امامزاده‌ها، آموزش‌های فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدا، جشن تکلیف، قرآن، نماز، احکام، مشاوره خانواده و ارائه خدمات پزشکی درمانی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 03 July 2017
مسئول بسیج سازندگی همدان گفت: امسال ۳۵ هزار همدانی در اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی استان همدان شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا، شهرام صادقی،مسئول بسیج سازندگی اظهار کرد: در بخش اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی یک روزه ۱۰ هزار و ۲۴۰ نفر اعزام می‌شوند که بیشتر در بخش حلقه‌های صالحین فعالیت می‌کنند.

 وی افزود: در اردوهای جهادی دانش‌آموزی هزار نفر و در اردوهای دانشجویی نیز ۲ هزار و ۶۱۰ نفر در قالب گروه‌های ۱۵، ۲۰ و ۳۰ نفره در مناطق محروم شهرستان‌های کبودراهنگ، رزن، فامنین، قهاوند، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد حضور می‌یابند.

مسئول بسیج سازندگی همدان گفت: این گروه‌ها در بخش‌های عمرانی مرمت و بازسازی مساجد، مدارس، خانه محرومان و نیازمندان، امامزاده‌ها، آموزش‌های فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدا، جشن تکلیف، قرآن، نماز، احکام، مشاوره خانواده و ارائه خدمات پزشکی درمانی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در بخش فعالیت‌های اقتصادی نیز این گروه‌ها با توجه به شعار سال برنامه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب اردوها و دوره‌های ۱۰ روزه به علاقمندان ارائه می‌دهند.

صادقی عنوان کرد: در بخش اردوهای سه روزه نیز، ۵ هزار و ۱۷۶ نفر از بسیج مهندسین کشاورزی وظیفه آموزش و انتقال مباحث علمی لازم به کشاورزان مناطق محروم در استان را بر عهده دارند.

وی ابراز کرد: علاوه بر فعالیت و نظارت رایگان بر پروژه‌ها توسط بسیج مهندسان بر طرح‌های صنعتی وعمرانی، در اردوهای ۷روزه محلات نیز۴هزار و۳۷۳نفر برای ارائه خدمات محرومیت‌زدایی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی همدان اظهار داشت:درطول برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی که از ابتدای تابستان آغاز شده و تاپایان این فصل نیز ادامه می‌یابد،۴۵۰ نفر از بسیج پزشکی نیز خدمات پزشکی- درمانی را به مردم مناطق محروم ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در طول تابستان ۳۵هزار نفر در اردوهای خدمت مشارکت کرده ودر قالب اردوهای جهادی۸۰ پروژه عمرانی را در بخش‌های مرمت و بازسازی و غیره انجام می‌دهند.

صاقی بیان کرد: امسال با استفاده از ظرفیت بخش محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ۵۰ پروژه در سطح استان کلید خورده و ۵ هزار نفر نیز در بخش فنی و حرفه‌ای، مشاغل خانگی و صنایع دستی آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی استان همدان عنوان کرد: امسال ۱۰۰ گروه جهادی جدید شناسایی شده و ۳۰۰ گروه جهادی دیگر در سطح استان اضافه می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی همدان درباره دیگر برنامه‌های این نهاد در همدان گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز، شبکه سازی روستاها و پوشش دادن ۲۰۰ روستا  و اعزام تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی درمانی به مناطق محروم و برگزاری ۱۰ همایش علمی در بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های سال ۹۶ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار