بیست و نهمین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری کشور با حضور معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 12 July 2017
 بیست و نهمین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری کشور با حضور معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آغاز به کار کرد.

بیست و نهمین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراها استانداری های کشور در گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم رضا مروتی، معاون امور عمرانی استاندار گلستان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین گفت: گلستان رنگین کمان ایران است و دومین استان کشور به لحاظ جمعیت روستایی است و شاید بیشترین مراجعات به استانداری گلستان برای حضور در اداره کل امور روستایی است.

وی افزود: فعالیت های اقتصادی استان بیشتر بر پایه کشاورزی و محصولات کشاورزی است و گلستان دومین تولید کننده مرغ و گندم در کشور است و در تولید دانه های روغنی نیز رتبه نخست کشور را دارد.
 

وی یادآور شد: در گلستان 15 قوم با وحدت کامل زندگی می کنند و 23 شهرک و ناحیه صنعتی در حوزه روستایی در حال فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور استانداری گلستان به اقدامات صورت گرفته در خصوص دانش بومی اشاره کرد و یادآور شد: تلاش داریم در هر بخش و هر شهرستان یک روستا را به عنوان الگو خودکفا کنیم.

مروتی تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم 829 دهیاری در گلستان وجود داشت اما در حال حاضر این رقم به 889 دهیاری رسیده است و همچنین حجم ماشین آلات 3/7 رشد داشته است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سطح روستاهای استان گفت: 152 جشنواره روستایی در دولت یازدهم برگزار شده و در آن محصولات مختلف روستایی عرضه شده است.

لازم به ذکر است این همایش طی روزهای 20 و 21 تیر ماه در گرگان در حال برگزاری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار