مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از 22 هزار نفر در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کرمانشاه ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۶ هزار و 82 نفر واجد‌شرایط هستند.
کد خبر: ۴۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،داوود یاوری با اعلام آخرین گزارش چگونگی طرح کارورزی در استان، اظهار داشت: 150 هزار فارغ‌التحصیل جویای کار تاکنون در کشور برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به سهم جذب 7 هزار و 400 نفری این استان در چارچوب طرح کارورزی اشاره و بیان کرد: بیشترین سهم با توجه به نرخ بیکاری موجود به استان تعلق گرفته که تا‌کنون بیش از 22 هزار نفر ثبت‌نام کرده که در حدود 6 هزار 82 نفر واجد‌شرایط بوده و پذیرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و... تجربه و مهارتی ندارند و به کارگیری آن‌ها در واحدهای صنعتی مربوطه به معنی گذراندن یک دوره آموزشی چندماه در مراکز فنی و حرفه‌ای و کسب گواهینامه مهارت است.

یاوری با اشاره به بسته‌های حمایتی و مشوق‌های دولت برای کارفرمایان واحدهای پذیرنده، تصریح کرد: دولت تا 9 ماه یک‌سوم حقوق را پرداخت کرده و تا دو سال بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما را تامین می‌کند.

این مسؤول از بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و کشاورزی خواست از این فرصت پیش‌آمده در ایجاد اشتغال، افزایش دانش و تجربه در محیط کار واقعی برای جوانان استان نهایت استفاده را ببرند و افزود: تعداد 165 واحد به‌عنوان واحد پذیرنده تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

یاوری تصریح کرد: دانش‌آموختگان پس از گذراندن یک دوره 9 ماهه در واحدهای صنعتی در صورتی که عملکرد آن‌ها از سوی هر واحد پذیرفته شود به طور دایم مشغول کار می‌شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار