مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: موضوع تغییر اقلیم به یک چالش جهانی تبدیل شده که امروز شاهد اثرات این تغییر اقلیم در تمام دنیا هستیم.
کد خبر: ۴۶۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، مراد شیخ ویسی در حاشیه برگزاری  کارگاه آشنایی با اثرات تغییر اقلیم در مناطق خشک و راه های مقابله با تاثیرات آن که با حضور آنتونیو آرناس رومرو مشاور سازمان ملل در UNDP  (برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد) امروز (28 تیر) برگزار شد، اظهار کرد: گرم تر شدن کره زمین، نامنظم شدن بارش‌ها، آب شدن یخ های قطبی و... همگی ناشی از تغییرات اقلیمی رخ داده در کره زمین است که اگر برای کنترل آن تدبیری اندیشیده نشود، روز به روز اوضاع نامساعدتر خواهد شد.

شیخ‌ویسی مقابله با تغییر اقلیم رخ داده را نیازمند ورود و مشارکت جدی تمامی کشورها دانست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  اضافه کرد: تغییرات اقلیمی رخ داده شرایط زیستی را برای بشر سخت کرده، به طوریکه شاهد گرمای بی سابقه هوا در نقاطی از کشور و حتی استان کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: تجربه دمای 54 درجه سانتیگراد در جنوب کشور ما به عنوان گرمترین نقطه زیستی کره زمین زنگ خطر را به صدا درآورده که باید به فکر باشیم.

این مسئول تاکید کرد: کشور ایران با توجه به تغییرات اقلیمی رخ داده در بحث حفاظت از منابع طبیعی به ویژه پوشش جنگلی و مرتعی باید تلاش بیشتری داشته باشد.

 شیخ ویسی یادآور شد: انتشار گازهای گلخانه‌ای در کره زمین گرم شدن تدریجی کره زمین را در پی دارد و این در حالیست که با توسعه پوشش جنگلی می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه احیای جنگل‌ها باعث کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای می‌شود، برنامه‌ریزی برای توسعه پوشش جنگلی را سودمند ارزیابی کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار