مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین، از برداشت ۱۰۰ هکتار خربزه برای نخستین بار در غرب کشور و در مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،مراد محمودیان فرد ، از برداشت خربزه  برای نخستین بار در غرب کشور و در مزارع شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: محصولات تابستان این شهرستان با  استفاده از سیستم های نوین آبیاری تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به موارد فوق، میوه خربزه  در ۱۰۰هکتار از اراضی قصرشیرین کاشت شده و هم اکنون  این خربزه با کیفیت بسیار بالا در حال برداشت است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین از برداشت ۵ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: برای اولین بار ۵۵ هکتار گوجه فرنگی نیز با عملکرد
۴۰ تن در هکتار در مزارع مذکور کشت شده است.

وی گفت: طی ۲ ماه گذشته روزانه حدود ۶۰ ماشین محصولات این شهرستان را به مقصد مرکز استان انتقال می‌دهند.

 محمودیان گفت: در کاشت این محصولات از آبیاری قطره چکانی و سیستم های پیشرفته نوین آبیاری استفاده شده که بهره‌وری ۷۵ درصدی را درعملکرد و آب در پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین بر استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در برداشت محصولات تاکید کرد و گفت:  این شیوه آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب مزایای دیگری نیز دارد و علاوه بر افزایش راندمان آب،   از فرسایش خاک نیز جلوگیری شده  و گیاه حداکثر استفاده از منابع آبی را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار