استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۸ خانه قدیمی در شهر کرمان در حال بازسازی است گفت: در حال حاضر خانه قدیمی در شهر کرمان وجود ندارد که قابلیت بازسازی داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 29 August 2017
علیرضا رزم‌حسینی امروز عصر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در کرمان برگزار شد، اظهار‌داشت: استان کرمان از تمدن بسیار قدیمی برخوردار است که در آینده مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اکتشافات باستانی در مجموعه کنار‌صندل در جنوب کرمان گفت: 95 درصد از کارشناسان باستانی معتقد هستند که با این اکتشافات تاریخ تمدن جهان تغییر می‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ما به شهرهای خود ظلم کرده‌ایم و در چند سال اخیر موفق نشدیم، تاریخ کرمان را زنده نگه داریم افزود: بیش از 5 هزار هکتار وسعت شهر کرمان اضافه کرده و متن شهر را خالی کردیم.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود خاطر‌نشان کرد: با اسناد جعلی زمین‌خواری کرده بودند و در یکی از نقاط یک معلول را با عنوان جانباز به کار گرفته بودند و ماهیانه 250 هزار تومان به او حقوق می‌دادند و می‌گفتند خانه جانباز را می‌خواهند خراب کنند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه کرمان یک روستای بزرگ است و امکانات مناسبی در متن شهر برای زندگی وجود ندارد گفت: آمادگی داریم تا با مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها متن شهر را به دوران قبل برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه 8 خانه قدیمی در شهر کرمان در حال بازسازی است گفت: در حال حاضر خانه قدیمی در شهر کرمان وجود ندارد که قابلیت بازسازی داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازآفرینی شهر کرمان را پیگیری می‌کینم افزود: می‌توانیم به همت شورای شهر پنجم و سایر فرمانداران کرمان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با اشاره به اینکه محور گردشگری شهر کرمان در منطقه بازار احیا شده است تصریح کرد: کار بسیار سختی بود اما بازسازی شد و اقدامات دیگری نیز در حال انجام است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه پروژه‌هایی در سطح شهر کرمان در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند افزود: انتظار می‌رود شورای شهر کرمان پیشرفت این پروژه‌ها را پیگیری کند.

به گزارش تسنیم در این جلسه از اقدامات رئیس کل دادگستری استان کرمان در راستای صیانت از حقوق دولت و مردم در مبارزه با حاشیه‌نشینی و فعالیت ویژه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با هدای لوح تقدیر از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی تقدیر شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار