معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: میزان شیوع تب ‎مالت در همدان بیشتر از استان‌های مرزی است بر این اساس باید عامل این میزان حجم آلودگی شناسایی و بررسی شود.
کد خبر: ۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹ 14 February 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: میزان شیوع تب ‎مالت در همدان بیشتر از استان‌های مرزی است بر این اساس باید عامل این میزان حجم آلودگی شناسایی و بررسی شود.

به گزارش  تسنیم ، محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار داشت: ۸۰ درصد موارد ابتلا به بیماری تب‌مالت در استان همدان از طریق ارتباط پوستی بوده است و از طرفی حجم بالای ابتلا به تب‌مالت در استان قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: میزان شیوع تب‎مالت در همدان نسبت به استان‌های مرزی بیشتر است بر این اساس باید عامل این میزان حجم آلودگی در استان همدان شناسایی و بررسی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان، قاچاق دام را عامل بیشتر بیماری تب‌مالت دانست و افزود: امسال ۷۵ درصد از اعتبارات سازمان دامپزشکی استان همدان تخصیص یافته و همچنین اختصاص اعتبار به بخش دامپزشکی و واکسیناسیون دام ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: براساس برنامه‌ای که سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی همدان تدیون کرده است تا ظرف سه سال آینده میزان شیوع تب‌مالت در استان همدان به متوسط کشور می‌رسد و این امر در گرو اصلاح سیستم آماردهی سایر استان‌ها است.

الهی‌تبار بیان کرد: در بحث پیشگیری از بیماری تب‌مالت باید همه دستگاه‎های اجرایی متولی مشارکت داشته باشند و همچنین عامل و کانون‌های شیوع این بیماری در استان بررسی شود و روند ورود و خروج دام توسط عشایر نیز کنترل شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آلودگی تب‎مالت از مصرف به سمت تماس انتقال یافته است، افزود: در این زمینه لازم است اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود و همچنین محصولات لبنی سالم به بازار مصرف وارد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ابراز کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پرشکوه بود و به معنای واقعی وحدت کلمه رقم خورد و مردم با عشق حمایت از انقلاب و آرمان‌های امام(ره) را در راهپیمایی به اثبات رساندند.

وی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن در جنبه بین‎المللی نشان داد که ملت ایران حاضر به عقب‌نشینی از حقوق خود نیستند و در جنبه داخلی نیز این راهپیمایی باشکوه نشان‌دهنده وحدت ملی و حمایت از مسئولان نظام بود.

فرماندار ملایر نیز با تأکید بر واکسیناسیون دام‌ها در مرز استان اظهار داشت: امسال میزان واکسیناسیون دام سبک ۲۲۵ درصد و دام نابالغ سبک نیز ۱۴۵ درصد در این شهرستان افزایش داشته است.

مصطفی آزادبخت افزود: همچنین امسال میزان واکسیناسیون دام‌های سنگین در شهرستان ملایر ۱۲۴ درصد و دام‌های نابالغ سنگین ۱۱۱ درصد افزایش داشته است.

فرماندار اسدآباد نیز گفت: پوشش واکسیناسیون در روستاهایی که مرکز پرورش دام سنگین ندارند ضعیف است و بر این اساس پراکندگی تب‎مالت در دامپروری‎های تک دامی روستایی بیشتر است.

مسعود بکایی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ مورد آلودگی به تب‌مالت معادل ۴۰ مورد در ۱۰۰ هزار جمعیت در شهرستان اسدآباد شناسایی شده است که نسبت به سایر شهرستان‌ها میزان شیوع کمتر است چرا که میزان پوشش واکسیناسیون افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار