مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: سهم دامپزشکی در بسته سلامت پیشنهادی وزیر بهداشت دیده نشده است در حالی که در مقیاس‌های اجرائی و عملی کنترل بیماری‎های مشترک این دو سازمان با هم مرتبط هستند.
کد خبر: ۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳ 14 February 2015
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: سهم دامپزشکی در بسته سلامت پیشنهادی وزیر بهداشت دیده نشده است در حالی که در مقیاس‌های اجرائی و عملی کنترل بیماری‎های مشترک این دو سازمان با هم مرتبط هستند.

به گزارش تنسیم ، داریوش جهان‌پیما ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با اشاره به بیشترین درگیری جامعه با بیماری ‎ تب‌مالت اظهار داشت: عشایر براساس آمار و گزارشات درگیری بیشتری با این بیماری دارند و به طوری که اکثر استان‌های غربی به ویژه کردستان، همدان را عامل شیوع بیماری تب‌مالت می‌دانند.

وی افزود: اجرای طرح گام به گام در بحث کنترل بیماری تب‌مالت باید در استان همدان در اولویت قرار گیرد و بخشی از هزینه مورد نیاز نیز از طریق استانداری تأمین شود و در کنار این طرح، برنامه منطقه‌ای کنترل بیماری نیز عملیاتی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: سهم دامپزشکی در بسته سلامت پیشنهادی وزیر بهداشت دیده نشده است در حالی در مقیاس‎های اجرایی و عملی این نوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تأثیرگذار است و فعالیت دو سازمان بهم مرتبط است.

وی با اشاره به کسری بودجه سازمان برای پرداخت غرامت دامدارات خسارت دیده از تب‌مالت گفت: در صورتی که سهم دامپزشکی در بسته سلامت دیده شود بخشی از کسری بودجه سازمان جبران می‌شود.

جهان‌پیما همکاری بین بخشی را در کنترل قاچاق دام مؤثر دانست و افزود: نقشه شیوع بیماری‌های دامی بر نقشه قاچاق دام وابسته است و بر این اساس پست‌های قرنطینه دامی باید ساماندهی دقیق شوند تا روند بروز بیماری‌های دامی کنترل شوند.

وی تأکید کرد: سازمان دامپزشکی با توجه به برنامه‎های بین‎المللی که دارد با توزیع شیرخام و فرآورده‎های غیرپاستوریزه در بین مردم مخالف است و همچنین تأکید بر تعطیلی مراکز توزیع و اشاعه لبنیات و شیر سنتی دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی بیان کرد: شیرهایی را که کارخانه تولید مواد لبنی پاستوریزه تحویل نمی‎گیرد در این مراکز غیرقانونی بین مردم توزیع می‎شود و به تعبیر سازمان دامپزشکی این شیرها مشکوک هستند و عامل انتقال بیماری به ویژه تب‌مالت می‎توانند باشند.

وی عنوان کرد: اهتمام استانداری‎ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی‎ها می‎تواند در کنترل بیماری‌ها مؤثر باشد و در این راستا خواهان برقراری ارتباط مؤثر و هماهنگی بین بخشی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار