دومین مدرسه طبیعت فارس در شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 05 September 2017
تابناک فارس یه نقل ازصدا وسیما:مدیر کل دفتر مشارکت مردمی سازمان محیط زیست در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: مدارس طبیعت در پاسخ به نیاز افراد به طبیعت در شهرهای بزرگ ساخته میشود. 
درویشی با بیان اینکه اولین مدرسه طبیعت در ایران سال 93 در مشهد راه اندازی شد گفت: در حال حاضر 52 مدرسه در ایران فعال است که مدرسه ژاهو در شیراز پنجاه و سومین مدرسه  طبیعت ایران است. 
وی افزود : در حال حاضر مدارس طبیعت در19 استان کشور فعال شده و  پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه ،این میزان به 500 مدرسه افزایش یابد. 
مدیر کل دفتر مشارکت مردمی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: در حال حاضر ،کودکان 3 تا 12 ساله، در مدارس طبیعت،مشغول به فراگیری نکات زیست محیطی و کسب تجربه در شرایط کاملا آزاد هستند. 
او گفت: پژوهش های معتبری که توسط هاروارد و آکسفورد انجام شده نشان می دهد،وجود مدارس طبیعت تا 25 در صد موجب افزایش ضریب هوشی کودکان و 40 در صد موجب کاهش بیش فعالی آنها می شود و حتی کودکان اوتیسم در این مدارس توانستند تا حدی بهبود یابند. 
وی افزود: در حال حاضر در کشورهای فنلاند،سوئد،نروژ،دانمارک،سنگاپور مالزی،کره جنوبی و ژاپن این مدارس وجود دارد اما در آسیای جنوب غرب،و خاورمیانه،ایران تنها کشوری است که،مدارس طبیعت در آن افتتاح شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار