مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اختصاص 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: امسال برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۹۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 06 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،نعمت الله حقیقی ، با اشاره به اینکه با حمایت استاندار و کمک بانک های عامل، کرمانشاه سومین استان کشور در جذب این تسهیلات بوده است، 

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری، بیش از 45 واحد راکد دیگر به چرخه تولید باز گردند و فعالیت خود را با ظرفیت کامل از سر گیرند.

وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته نیز 67 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشتند که با فعال سازی این واحدها زمینه اشتغال هزار و 
400 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

او همچنین از فعال سازی 133 واحد راکد در استان در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری این واحدها سه هزار و 860 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها نیز چهار هزار و 134 نفر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه گفت: همه مشکلات واحدهای تولیدی استان تنها به بخش دولتی و نبود تسهیلات و منابع مالی مربوط نیست بلکه مشکل تعداد زیادی از آن ها مربوط به رکود بازار مسکن و فرسوده بودن ماشین آلات آن هاست.

وی اظهار کرد: از آن جایی که هم اکنون شاهد نوعی رکود در بازار مسکن کشور هستیم واحدهای تولیدی که در این زمینه فعالیت می کنند ناخودآگاه تحت تاثیر قرار می گیرند.

حقیقی یادآوری کرد: فرسوده بودن ماشین آلات واحدهای صنعتی نیز مشکل دیگری است که برخی از واحدها با آن مواجه هستند که نیاز به بازسازی دارند.

او گفت: مشکلات درون سازمانی واحدهای تولیدی مانند اختلاف نظر بین مدیریت و اعضای سرمایه گذار نیز از دیگر مشکلاتی است که می توان به آن اشاره کرد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد صنعتی و تولیدی است که در آنها حدود 30 هزار نفر مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار