معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: اعمال محدودیت در عرضه یا افزایش غیرمنطقی قیمت برنج توسط عده‌ای از عمده‌فروشان و واردکنندگان با برخورد جدی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 16 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،عباس سجادی‌راد اظهار داشت: به دنبال اعلام قطع واردات برنج از اول شهریور ماه سال 96 توسط وزارت جهادکشاورزی و با وجود موجودی 
کافی انواع برنج وارداتی درکشور و استان طی روزهای اخیر عده‌ای از واردکنندگان عمده‌فروشان و عرضه‌کنندگان برنج بازار این محصول را از نظر عرضه و قیمت با نوسانات معناداری روبه‌رو کردند.

وی افزود: این درحالی است که برنجهای موجود مربوط به واردات قبل بوده است و بنابراین هرگونه اعمال محدویت در عرضه یا افزایش غیرمنطقی قیمت برنج در بازار استان غیرقابل پذیرش است و در صورت مشاهده یا استمرار آن‌ دستگاههای نظارتی مسئول با لحاظ داشتن شرایط موجود وفق مقررات تعزیراتی برخورد لازم را به عمل خواهند آورد.

سجادی‌راد با اشاره به اهمیت ایام پیش‌رو از جمله ایام محرم و اربعین عنوان کرد: متولیان تنظیم بازار اعم از بخش دولتی و غیردولتی از جمله واردکنندگان، عرضه‌کنندگان و عمده و خرده‌فروشان نهایت سعی و تلاش خود را در جهت تنظیم بازار برنج تا زمان لغو ممنوعیت واردات آن خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر آن ضمن احترام به حقوق مصرف‌کنندگان و رعایت درصدهای سودقانونی در سطوح مختلف عمده و خرده‌فروشی مطابق صورت حساب‌های معتبر و به روز در سطح بازار استان عمل کنند.

سجادی‌راد گفت: از آنجا که برنج‌های موجود در انبارهای استان از محل خریدهای وارداتی قبل و مازاد بر نیاز استان نیز است با این وجود هرگونه محدودیت در عرضه و فروش روزانه 
یا افزایش غیرمنطقی قیمت برنج در بازار استان قابل قبول نبوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار