امام جمعه موقت ملایر خطاب به اساتید دانشگاه‌ها گفت: امروز اساتید دانشگاهی ما باید خط فکری شهید چمران را دنبال کنند و از وی الگو بگیرند.
کد خبر: ۴۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 20 June 2015

امام جمعه موقت ملایر گفت: ملت ایران به شرطی توافق را می‌پذیرد که تحریم‌ها یکجا و بدون تعلیق برداشته شود و دانشمندان ما برای رسیدن به دستاوردهای علمی محدودیتی نداشه باشند.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا انسان را به قله سعادت می‌رساند.

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به نمازگزاران بیان کرد: مهمترین فایده روزه‌داری تقویت ایمان و تقوا در انسان بوده و این ماه بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا و تمرین تقواست.

خطیب جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه در این ماه شیطان در غل و زنجیر است گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان درهای رحمت خود را به سوی بندگان می‌گشاید و باید از لحظه به لحظه آن بهترین استفاده را برد.

وی بر شرکت در مجلس قرآن و نماز و دعا در این ماه تاکید کرد و افزود: اگر مردم منطق ایمان و تقوا داشته باشند خداوند برکات را بر آنان نازل می‌کند.

فاضلیان در ادامه به سالروز شهادت شهید چمران در 31 خردادماه سال 1360 اشاره کرد و ابراز داشت: این روز به نام بسیج اساتید نامگذاری شده است.

وی با اشاره به شخصیت معنوی شهید چمران، ایشان را شاگرد شهیدمطهری و آیت‌الله طالقانی دانست و عنوان داشت: ایشان یک انسان موفق در همه ابعاد بودند و در مراتب علمی، جهادی و عرفانی رتبه عظیمی را داشتند.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به دوران نمایندگی شهید چمران به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دکتر چمران در دوران نمایندگی‌اش از خدا خواست توفیق خدمت صادقانه را به وی عطا کند تا شرمنده مردم نشود.

وی یادآور شد: امروز نیز نمایندگان ما باید با ادامه راه مسیر ایشان در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

فاضلیان خطاب به نمایندگان بیان داشت: امروز مشکلات اقتصادی، بیکاری و نبود اشتغال برای جوانان باعث موانع مختلفی از جمله ازدواج شده که امیدواریم مسئولان و نمایندگان با وحدت و همفکری موانع را رفع کنند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه‌ها نیز گفت: امروز اساتید دانشگاهی ما باید خط فکری شهید چمران را دنبال کنند و از وی الگو بگیرند.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای و تلاش تیم مذاکره‌کننده برای رسیدن به توافق منطقی اضافه کرد: نباید فریب لبخند آمریکا را بخوریم چراکه گرگ‌ها هرگز لبخند نمی‌زنند.

وی تصریح کرد: ملت ایران به شرطی توافق را می‌پذیرد که تحریم‌ها یکجا و بدون تعلیق برداشته شود و دانشمندان ما برای رسیدن به دستاوردهای علمی محدودیتی نداشته باشند.

فاضلیان با بیان اینکه هیچ نظارتی فارغ از عرف بین‌المللی برای ملت ایران پذیرفته شده نیست عنوان کرد: ما هرگز اعمال نظارت روی مراکز نظامی، نیروهای نظامی و امنیتی را نخواهیم پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات باید برگشت‌پذیر باشد و اگر دشمن نقض توافق کرد بتوانیم به شرایط قبلی مذاکرات برگردیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار