به گفته رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و عشایری استان همدان ورزش‌‌ها و بازی‌‌های بومی و محلی بیشتر به صورت گروهی برگزار می‌شود و همین امر ارتباطات و صمیمیت میان افراد را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۵۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷ 22 June 2015
رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و عشایری استان همدان گفت: بازي‌هاي بومي و محلي برخلاف بازي‌هاي كامپيوتري دقت و سرعت ذهني افراد را افزايش مي‌دهد.

به گزارش ایسنا، "مهرداد نادري‌فر" افزود: ورزش‌‌ها و بازی‌‌های بومی و محلی بیشتر به صورت گروهی برگزار می‌شود و همین امر ارتباطات و صمیمیت میان افراد را بیشتر می‌کند.

وي اظهار کرد: متأسفانه امروزه این بازی‌ها کمرنگ شده و به جای آن تکنولوژی و وسایل الکترونیکی بیشتر شده و فعالیت‌های بدنی جای خود را به فعالیت‌های ذهنی و شادی‌های جمعی نیز جای خود را به شادی‌های فردی داده است.

نادري‌فر اضافه کرد: جایگزین کردن بازی‌های کامپیوتری با بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی، ضرورت جامعه کنونی است. ساماندهی امری ضروری برای رونق دوباره ورزش‌های بومی و محلی است و امروزه می‌بینیم که با ساماندهی ورزش‌های باستانی این رشته‌ها در جهان نیز مطرح هستند.

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: بازی‌های بومی و محلی موجب افزایش سرعت، دقت و هماهنگی بیشتر کودکان و نوجوانان می‌شود که این بازی ها باید جایگزین بازی های کامپیوتری شوند.

وي بيان کرد: ما متولی ترویج، توسعه و زنده نگه داشتن بازی‌های بومی و محلی هستیم. در این راستا تیم‌هایی در شهرستان‌ها داریم و مسابقات کشوری آنها نیز برگزار می‌شود.

نادري‌فر تصریح کرد: بسیاری از بازی‌ها به فراموشی سپرده شده که دنبال احیای آنها هستیم که تاکنون نیز تا حدودی موفق شده‎ایم. در حال حاضر رشته‌هايي مثل طناب‌کشی و دال‌پلان احیا شده و در سطح روستاهای استان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار