فرماندار همدان خواستار افزایش تعداد مدارس هیأت امنایی در همدان شد.
کد خبر: ۵۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۸ 23 June 2015
فرماندار همدان وجود 27 مدرسه هیأت امنایی در سطح شهرستان همدان را برای جمعیت همدان بسیار اندک خواند.

به گزارش ایسنا، "علی تعالی" اظهار کرد:  در شهرستان همدان تنها 27 مدرسه هیأت امنایی وجود دارد که باید با تشویق خانواده‌ها به ثبت‌نام فرزندانشان در این مدارس تعداد این‌گونه مدارس را افزایش دهیم.

وی افزود: 13 مدرسه هیأت امنایی در ناحیه دو همدان  و 14 مدرسه هیأت امنایی در ناحیه یک همدان داریم که این تعداد برای شهرستان همدان بسیار اندک است.

تعالی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی است، گفت: والدین با ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس هیأت امنایی مشارکت بیشتری خواهند داشت به گونه‌ای که والدین تنها هزینه کلاس‌های فوق برنامه را پرداخت می‌کنند و به این ترتیب دانش‌آموزان از نظر تحصیلی پیشرفت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری کلاس‌های فوق برنامه باید برای اولیاء توضیح داده شود که در این شرایط خانواده‌ها برای فرزندانشان هزینه خواهند کرد.

تعالی به اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان اشاره کرد و افزود: اولیاء باید در پایگاه‌های مختلف که برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان تدارک دیده شده فرزندانشان را ثبت‌نام کنند تا از مکان و محیط حضور دانش‌آموز در ساعات مختلف در جریان باشند.

وی ادامه داد: در گذشته خانواده‌ها فرزندان را در اوقات‌فراغت به مغازه‌های مختلف به عنوان شاگرد می‌فرستادند تا فرزندشان بتواند مسئولیت‌پذیری را آموزش ببیند اما امروزه نوع زندگی دانش‌آموزان و نیاز نوجوانان تغییر کرده بنابراین باید محیطی مطابق با ذائقه دانش‌آموزان تدارک دیده شود.

فرماندار همدان یادآور شد: در سطح ناحیه یک همدان 22 هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش طرح اوقات‌فراغت قرار گرفته‌اند همچنین 275 نفر مربی و 162 نفر عامل اجرایی در 85 پایگاه در طرح اوقات‌فراغت مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در سطح ناحیه دو همدان نیز 96 پایگاه اوقات‌فراغت و 33 پایگاه طرح هجرت در نظر گرفته شده و هر یک از دانش‌آموزان به تناسب بضاعت مالی می‌توانند از برنامه‌های اوقات‌فراغت بهره‌مند شوند.

تعالی بر استفاده از ظرفیت خالی و موجود فضاهای برخی نهادها برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: امکانات موجود در آموزش و پرورش بسیار اندک بوده و جوابگوی نیاز تمامی دانش‌آموزان نیست بنابراین سایر نهادها باید برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان امکانات و فضاهای مختلفی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند چرا که دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس مختلف همان فرزندان ما و کسانی هستند که در ارگان‌های مختلف مشغول به خدمتند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان در بخش شهرستانی واحد ندارد، گفت: انتطار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان از در اختیار قرار دادن فضاهای مختلف ورزشی برای دانش‌آموزان سخت‌گیری نکرده و همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز در این شورا از وجود 9 استخر نیمه‌تمام اختصاصی ویژه آموزش و پرورش در استان همدان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یک ماه گذشته وزیر آموزش و پرورش به همدان سفر داشت تکمیل پنج استخر نیمه‌تمامی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم این استخرها هر چه سریعتر تکمیل شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

"حشمت‌الله باب‌الحوائجی" به هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس هیأت امنایی اشاره کرد و افزود: سقف هزینه مدارس هیأت امنایی برای کلاس‌های فوق برنامه 300 هزار تومان بوده و والدین با پرداخت این هزینه می‌توانند فرزندانشان را از خدمات آموزشی در ساعات غیرآموزشی بهره‌مند کنند.

وی با بیان اینکه برخی هزینه‌های دریافتی از مدارس هیأت امنایی بر اساس مصوبات صرف امور مختلف می‌شود، گفت: 15 درصد قیمت پرداختی برای نگهداری کیفیت مدارس هوشمند و وسایل هوشمندسازی شده صرف می‌شود همچنین 15 درصد قیمت برای کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در مدارس هزینه می‌شود.

باب‌الحوائجی ادامه داد: پنج درصد هزینه دریافتی می‌تواند صرف زیباسازی فضای مدرسه شود همچنین 10 درصد فعالیت‌های پرورشی و برنامه‌های غیرآموزشی از این محل تامین می‌شود.

وی گفت: برای خرید کتاب‌های کتابخانه مدرسه پنج درصد قیمت صرف این موضوع می‌شود و این ترتیب کیفیت مدارس هیأت امنایی به مراتب از سایر مدارس بالاتر است.

کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی ناحیه دو همدان نیز در این شورا از ثبت قول‌نامه‌های صوری توسط برخی اتحادیه‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس مختلف گلایه کرد و گفت: هیچ کسی متولی برخورد با این اتحادیه‌ها نبوده چرا که این موضوع در مرحله اول به دانش‌آموز ضربه وارد می‌کند.

"درویشی" ادامه داد: هنگامی که دانش‌آموزی محل زندگی‌اش با مدرسه در فاصله‌ای دور دست قرار دارد از نظر احساس روانی دچار تزلزل می‌شود و ثبت قول‌نامه‌های صوری به ضرر دانش‌آموز پایان می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار