رئیس اداره فرش استان همدان از برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت مهر سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 23 June 2015

رئیس اداره فرش استان همدان از برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت همدان در مهر ماه امسال خبر داد و گفت: سالانه ‌یک نمایشگاه فرش در همدان باید برگزار شود.

به گزارش تسنیم، احمد علی بابایی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت باید به رونق تولید فرش در همدان کمک کند، اظهار داشت: مهر ماه امسال نمایشگاه فرش دستبافت همدان با حضور فروشندگان و تولیدکنندگان سایر استانها در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی همدان برگزار میشود.

وی با بیان اینکه سالانه باید یک نمایشگاه فرش در استان همدان برگزار شود، گفت: فرش کالایی است که نمی‌توان در سال چند بار برای آن نمایشگاه برگزار کرد چراکه به بازار فروشندگان استان آسیب وارد میشود.

علی بابایی با اشاره به اینکه اینکه سال گذشته چند نمایشگاه غیرقانونی فرش در استان همدان برگزار شد، تصریح کرد: همین نمایشگاه‌ها آسیب جدی به بازار فرش همدان در آستانه نوروز وارد کرد که سبب متضرر شدن بازاریان همدان شد.

وی همچنین از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‎‌المللی فرش دستبافت در محل دائمی نمایشگاههای تهران خبر داد و گفت: امسال مرکز ملی فرش ایران تسهیلاتی برای دعوت از تجار خارجی توسط تولیدکنندگان و تاجران فرش در نظر گرفته است.

رئیس اداره فرش استان همدان با بیان اینکه مرکز ملی فرش هزینههای اقامت این افراد را در تهران در ایام برگزاری نمایشگاه تامین میکند، عنوان کرد: از تولیدکنندگان و تجار استان می‏خواهیم تا از بازرگانان خارجی فعال در حوزه فرش برای شرکت در نمایشگاه دعوت کرده و مشخصات آنها را نیز به اداره فرش سازمان صنعت و معدن همدان ارائه دهند.

وی بیان کرد: همچنین مرکز ملی فرش این آمادگی را دارد که با هماهنگیهای لازم تمامی کسانی که می‌خواهند در نمایشگاه‌های خارجی فرش شرکت کنند، حمایت مالی کند.

علی بابایی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تمام کسانی که در استان بافنده فرش هستند در نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت تهران شرکت کرده و در صورت در اختیار داشتن فرش دستبافت واجد ارزش آنها را در این نمایشگاه عرضه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار