مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیش از ۲۶ درصد جمعیت شهرستان رفسنجان به چاقی مبتلا هستند.
کد خبر: ۵۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 29 October 2017
پروین نخعی شنبه شب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی رفسنجان اظهار داشت: پیش زمینه همه بیماریها و سرطانها چاقی است و باید افراد در کنترل وزن و پرهیز از اضافه وزن اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶ درصد جمعیت شهرستان رفسنجان به چاقی مبتلا هستند، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که در نیمه نخست امسال بیش از ۳۸.۸ درصد جمعیت رفسنجان اضافه وزن داشته اند.

این مسئول در ادامه افزود: درسال ۹۳_۹۴ با بررسی نمونه خون دانش آموزان رفسنجانی مشخص شد که ۱۱ درصد آنها به چاقی مبتلا هستند که رتبه دوم در کشور را بعد از شهرستان شوشتر دارد، همچنین ۲۲.۵ درصد دانش آموزان شوشتری نیز به این بیماری چاقی مبتلا هستند که رتبه اول را دارند.

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: سعی کرده ایم با ارائه آموزشهای لازم و اطلاع رسانی به دانش آموزان و جمع آوری فست فود، چیپس و پفک، ساندویچ و آبمیوه از بوفه های مدارس رفسنجان به سمت ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سالم در مدارس پیش برویم.

نخعی با بیان اینکه با کمک شهرداری باید پیست دوچرخه سواری ایجاد شود تا مردم اوقات فراغت را به این ورزش مفید بپردازند، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که کمیته سلامت شهروندی در شهرداری رفسنجان ایجاد شود تا نقاط بلااستفاده در این شهر به سمت سلامت محوری سوق داده شود که این امر موجب افزایش نشاط و سلامتی در بین مردم خواهد شد.

رئیس بیمه سلامت شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر سالانه ۹۲ هزار بیمار سرطانی در کشور به بیماران سرطانی اضافه می شود که در سال۲۰۳۰ این رقم به ۵۰۰ نفر افزایش می یابد.

محسن بیجامی بیان داشت: سالانه برای درمان این بیماران بیش از دو هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و بیش از ۱۰ میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم هزینه می شود.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از بیماری پرهزینه سرطان، یادآور شد: هزینه هر جلسه شیمی درمانی بیماران سرطانی بالغ بر ۴۵۰ هزار تومان در بخش های خصوصی و ۱۱۰ هزار تومان در بخش های دولتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار