رییس ستاد انتخابات استان همدان از آسان سازی فرایند اجرای انتخابات برای مجریان با استفاده از همه امکانات و توانمندی ها خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 26 June 2015
رییس ستاد انتخابات استان همدان آسان سازی فرایند اجرای انتخابات برای مجریان با استفاده از همه امکانات و توانمندی ها را رسالت و وظیفه ستاد انتخابات اعلام کرد.

به گزارش ايرنا، محمدابرهیم الهی تبار در دومین جلسه ستاد انتخابات استان همدان گفت: ستاد تمام تمهیدات را به کار گرفته تا مجریان انتخابات که فرمانداران و بخشداران هستند، درگیر مسائل حاشیه ای نشوند و بتوانند انتخابات سالمی را برگزار کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با یادآوری نشست فرمانداران با مسوولان اجرایی کشور، اضافه کرد: در راستای بهتر برگزار شدن انتخابات با فرمانداران و بخشداران نشست هماهنگی برگزار می شود.

الهی تبار اظهار کرد: مسائل در حوزه اجرای انتخابات رصد و با شناسایی نیازها، در راستای مرتفع کردن آنها اقدام خواهد شد.

وی با ذکر اینکه انتخابات موضوعی ملی است گفت: بر اساس قانون همه موظف به همکاری در برگزاری انتخابات هستند و باید از ظرفیت های قانونی و ظرفیتی که در استان وجود دارد، به خوبی استفاده شود.

وی همچنین با اعلام عضویت مدیرکل ثبت احوال استان در ستاد انتخابات، خواستار بازبینی عملکرد کمیته ها در ادوار گذشته انتخابات از سوی مسوولان کمیته ها و مشخص شدن ساختار تشکیلاتی کمیته ها شد.

مسوول کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان نیز گفت: تمامی فرایندهای قبل از انتخابات الکترونیکی است و مکاتبات نیز دستی نخواهد بود بلکه به صورت رمز شده و از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود.

عباس صادقی پوریانی افزود: با اینکه زیرساخت فناوری در بیش از 90 درصد روستاها برای انتخابات فراهم است اما یک هزار و 85 روستای دارای سکنه استان به لحاظ وضعیت فناوری بررسی مجدد خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز گفت: با توجه به الکترونیکی بودن فرایندهای قبل از انتخابات، این اداره کل آمادگی صدور کارت هوشمند ملی برای اعضای ستاد، فرمانداران و بخشداران را دارد.

عبدالله مقصودی فر با بیان اینکه اطلاعات ثبت احوال کشوری به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار مجریان انتخابات قرار می گیرد، افزود: امکانات این اداره کل از نظر کارتخوان کارتهای هوشمند برای مکاتبه مجریان انتخابات از طریق رمز شده و با امضای الکترونیکی در اختیار ستاد قرار داده می شود.

وی تصریح کرد: در روز انتخابات نیز تا پایان رای گیری همه ادارات این مجموعه فعال هستند و کارکنان به ارائه خدمات می پردازند و در صورتی که فردی کد ملی نداشته باشد، به صورت تلفنی به نماینده فرماندار در شعب اعلام خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان همدان درباره واجدین شرایط رای دادن در استان نیز گفت: این آمار از طریق مرکز به رئیس ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

استان همدان با یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت و داشتن 9 شهرستان دارای هفت حوزه انتخابیه و 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار