مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت ۴۱۳ هزار هکتار گندم در اراضی زراعی استان خبر داد و پیش بینی کرد: سال زراعی جاری حدود ۹۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.
کد خبر: ۵۵۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 15 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، با اشاره به کشت 413 هزار هکتاری گندم در مزارع استان کرمانشاه، اظهار کرد: امسال 316 هزار هکتار گندم دیم و 97 هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده است.

قاسمی میزان مصرف بذر برای کشت گندم را 80 هزار تن اعلام کرد که بخشی از آن از بذور خود مصرفی وبخشی از بذور اصلاح و گواهی شده تامین شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به محقق شدن 98 درصدی سهمیه بذور اصلاح شده و گواهی شده استان برای کشت گندم، گفت: سهمیه استان برای بذر اصلاح و گواهی شده 35 هزار تن بوده که حدود همین میزان بذر در بین گندمکاران استان توزیع شده است.

قاسمی سپس با اشاره به کمتر بودن میزان بارندگی‌ها در مقایسه با سال زراعی گذشته گفت: با این حال تاکنون پراکنش بارندگی‌ها خوب بوده و بارندگی موثر هم زودتر از سال گذشته به وقوع پیوسته، لذا سطح سبز مزارع گندم نسبتا خوب بوده و در صورتی که در ادامه سال زراعی در فصل‌های زمستان و بهار شاهد وقوع بارندگیهای خوب باشیم، میزان تولیدات کشاورزی استان در حد قابل قبولی خواهد بود.

وی اضافه کرد: تاکنون مزارع گندم استان از کمبود میزان بارش ها آسیب جدی ندیده، هر چند شرایط ایده آل هم نیست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: در نهایت حدود 900 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شود.

قاسمی سپس سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته را 412 هزار هکتار دانست و افزود: سال گذشته 314 هزار هکتار گندم دیم و 98 هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه کشت شد.

به گفته قاسمی سال زراعی گذشته 840 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ارتقای یک رتبه‌ای استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم در سال زراعی گذشته گفت: سال زراعی 96-95 رتبه تولید گندم استان از رتبه پنجم به رتبه چهارم رسید.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار