فرماندار گرمی عنوان کرد:
فرماندار گرمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این گفت: مطالعه ، اکتشاف و بهره برداری از معادن مغان مورد غفلت واقع شده است و در این باره خیچ کاری انجام نشده است.
کد خبر: ۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ 17 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل ، محمود علایی خواستار مطالعه و شناسائی معادن شهرستان مغان توسط اداره صنعت معدن وتجارت استان شد.

دشت مغان برخورد پدیده‏هاى زمین‏ شناسى متفاوتی است و به علت موقعیت خاص مکانى شرایط مناسبى از نظر ظرفیت و تنوع ذخایر معدنى در کنار قابلیت خدادای در حوزه کشاورزی دارد.

منابع عظیم نفت در شمال استان و ذخایر زغال سنگ در نقاط مختلف این دشت زرخیز همگی گوشه ای از این ظرفیت های را به نمایش گذاشته است. طبق اظهار نظر کارشناسان وجود معادن آهک در رشته کوه های آق تپه، خاک مارن، رس و گچ حاکی از تنوع معدنی بخش انگوت شهرستان مغان است که این منطقه را مستعد احداث کارخانه سیمان کرده است. همچنین انواع سنگ‏هاى ساختمانى نظیر مرمریت، تراورتن، سنگ آهن و مقادیر فراوان گچ از سرمایه های غنی در زمینه منابع معدنی در شهرستان گرمی مغان است.

با توجه به اینکه در دشت مغان تعداد معدن فعال دارای پروانه بهره برداری و حتی معادن متروکه وجود ندارد، انتظار می رود متولیان این حوزه با جمع آوری اطلاعات دقیق از ذخایر قطعی معادن و ظرفیت اسمی استخراج آن ها، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی امن کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار