مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از سنجش۱۰ هزار و ۴۴۸ نوآموز همدانی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 05 July 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از مجموع ۲۸ هزار و ۵۰۰ نوآموزی که باید در طرح سنجش مورد معاینه قرار گیرند تا کنون ۱۰ هزار و ۴۴۸ نوآموز مراجعه کردند.

به گزارش تسنیم؛ عبدالرضا فولادوند با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در 20 پایگاه در مناطق 19 گانه آموزشی استان همدان اجرا می‌شود.

وی افزود: انجام دقیق و مناسب این طرح از افت تحصیلی دانش‌آموزان پیشگیری می‌کند و سبب آگاهی والدین از وضعیت جسمی و ذهنی فرزند خود می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: مدیران مدارس ابتدایی باید در بررسی کارت سلامت دانش‌آموزان دقت نظر کافی را داشته باشند و در صورت درج مشکلات توسط کارشناسان مربوطه باید نسبت به پیگیری آن توسط والدین تلاش کنند.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت بر روند درمان دانش‌آموزان دارای بیماری گفت: به دلیل ثبت الکترونیکی اطلاعات شناسایی و پیگیری پرونده‌های پزشکی دانش‌آموزان تسهیل شده است.

فولادوند عنوان کرد: براساس پیش‌بینی به عمل آمد امسال 28 هزار و 500 نوآموز در طرح سنجش مورد ارزیابی جسمی و تحصیلی قرار می‌گیرند در این راستا تاکنون 10 هزار و 448 نوآموز ارزیابی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی منوط بر ارائه پرونده سلامت به مدرسه است، افزود: در طرح سنجش وضعیت نوآموزان در زمینه‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اختلالات دهان و دندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: در 20 پایگاهی که برای اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان دایر شده است 150 نفر نیرو برای انجام عملیات ارزیابی و سنجش نوآموزان فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز 10 هزار تومان است، گفت: والدین قبل از مراجعه به پایگاه تشخیصی سنجش باید فرزندان هفت ساله خود را که امسال به کلاس اول می‌روند را به همراه مدارک لازم شامل یک قطعه عکس، شناسنامه دانش‌آموز وکارت واکسیناسیون به مدرسه محل مورد نیاز برای تحصیل ببرند تا از طریق مدرسه معرفی‌نامه برای ارزیابی پایگاه سنجش ارائه شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار