مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در هفته دولت امسال ۳ هزار واحد روستایی در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 07 July 2015
مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در هفته دولت امسال ۳ هزار واحد روستایی در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم ، مجید ظفری در مراسم گرامیداشت روز دهیار در جمع دهیاران استان همداظهار داشت: یک‌هزار و 307 روستای دارای سکنه در استان همدان وجود دارد در این راستا طرح هادی برای تمام این راستاها تهیه شده و از سند راهبردی و برنامه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: از این تعداد روستای استان عملیات عمرانی و اجرایی در 483 روستا آغاز شده است و امیدواریم با مشارکت مردم و هم‌افزایی بتوانیم در راستای ارتقا، توسعه و آبادانی روستاها قدم برداریم.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: در جریان هزینه‌کرد اعتبارات سال 93 تا پایان سالی مالی در بیش از 50 روستا عملیات آسفالت معابر اصلی آنها به اتمام رسیده است که در روز روستا و هفته دولت این پروژه‌ها مورد افتتاح رسمی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مقاوم‌سازی مسکن روستائی گفت: در امسال سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در سطح کشور 200 هزار واحد مشخص شده است که عملیات اجرایی نخستین واحد در روستای سیمین همدان توسط معاون اول رئیس‌ جمهور آغاز شد.

ظفری بیان کرد: در این راستا سهمیه استان همدان از تسهیلات مسکن روستایی 7 هزار واحد با تخصیص 106 میلیارد تومان تسهیلات است که به همین میزان نیز از مشارکت مردم در فعالیت عمرانی بهره‌ گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون عملیات عمرانی و اجرائی 1000 واحد در روستاهای استان همدان آغاز شده است و در هفته دولت امسال 3 هزار واحد روستایی به بهره‎برداری می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان نیز اظهار داشت: بخشداران و دهیاران می‎توانند با همکاری روستائیان تعاونی‌های را در بخش‌های باغبانی، دام و طیور، زارعت و صنایع تبدیلی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت در روستا تشکیل دهند.

علیرضا رنجبر ضرابی افزود: روستائیان باید با استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامداری در روستاها زمینه برقراری کسب و کارهای اقتصادی کوچک را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: از ایجاد مشاغل خانگی در بخش کشاورزی در درون روستاها حمایت ویژه‌ای می‌شود تا روستائیان نیز در درآمدزایی مستقل شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار