محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار سرپل ذهاب از بازدید ۴۰ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 04 April 2018

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:بالغ بر ۱۱ هزار نفر از آثار‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان سرپل ذهاب بازدید نمودند.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: با توجه به موقعیت شهرستان سرپل ذهاب به واسطه داشتن طبیعتی بکر و آب و هوایی دلنشینمورد پسند بسیاری ازمردم استان‌های همجوار و اقصی نقاط کشور برای گذراندن تعطیلات نوروز قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز در کنار اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، بازدید و خرید از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و هم چنین استقبال از جاذبه‌های گردشگری وآثارفرهنگی و تاریخی شهرستان در نوع خود بی نظیر بود. 

 

اجمالی نیار افزود:در ایام تعطیلات نوروز امسال، بقاع تخریب شده متبرکه احمدابن اسحاق قمی (ره)، آثار باستانی آنوبانی نی، طاق گرا، آبشار پیران، یادمان شهدای بازی دراز، گوردخمهکل داوود، زیج منیژه در شهرستان سرپل ذهاب به ترتیب میزبان بیشترین مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

 وی تاکیدکرد: در سال گذشته بیش از ۴۱ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی وارد این شهرستان شده اند اما امسال بدلیل وقوع زلزله ۵ و ۳ دهم ریشتری زلزله در ۱۲ فروردینساعت ۱۳ و ۵ دقیقه ظهر و زلزله‌ای به بزرگی ۴ و ۱ دهم ریشتری در صبح روز ۱۳ فروردین در سرپل ذهاب و شرایط حاکم بر شهر و همچنین تخریب زیرساخت‌ها، ابنیه‌ها ومدارس در زلزله آبان ماه سال گذشته، رغبت اسکان میهمانان و گردشگران نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار