معاون عمرانی استاندار کرمانشاه آخرین جزئیات از نحوه ارائه "تسهیلات لوازم خانگی" برای زلزله‌زدگان غرب‌کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 15 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،مهرداد سالاری ، با اشاره به اینکه اکنون وام برای مستأجران آماده است اظهار داشت: هر فردی که زمین مسکونی داشته باشد می‌تواند سریع برای دریافت تسهیلات اقدام و عملیات ساخت و ساز را آغاز کند.

وی با بیان اینکه تعداد مستأجران زلزله‌زده به‌ویژه در سرپل‌ذهاب بسیار زیاد است عنوان کرد: مستأجرانی که زمین مسکونی ندارند حدود 6 هکتار زمین در ابتدای شهر برای آن‌ها در نظر گرفته شده که کار ساخت و ساز را آغاز کنند.

سالاری با اشاره به اینکه اکنون مراحل الحاق به محدوده و اقدامات قانونی در حال انجام است گفت: زمین به اندازه‌ای وجود ندارد که به صورت تک‌واحدی در اختیار هر خانواده قرار داده شود و باید به صورت مجتمع ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه باید تشکلی توسط اداره راه و شهرسازی تشکیل شود افزود: این مجتمع نیازمند یک متولی است و این برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و راه و شهرسازی مسئول این تشکل است و باید اقدامات زیربنایی در زمین تعیین شده انجام و عملیات ساخت و ساز برای مستأجران فاقد زمین مسکونی آغاز شود.

سالاری درباره تسهیلات لوازم خانگی برای زلزله‌زدگان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها وسایل سرمایشی، یخچال و فرش در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده می‌شود یا پول این اقلام در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود که زلزله‌زدگانی که منازل آن‌ها به طور کامل تخریب شده از این کمک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نظرات فرمانداران برای نحوه اعطای تسهیلات به زلزله‌زدگان متفاوت بود بیان کرد: تهیه این اقلام در سطح کلان به این تعداد کار سخت و زمان‌بری است اما مقرر شده در هفته جاری فرمانداران نظرسنجی مردم را اعلام کنند که یا کالا تحویل شود یا در صورتی که مردم تمایل داشته باشند پول را تحویل بگیرند و وسایل را از بازار و به سلیقه خود تهیه کنند.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار