معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از تهیه دانشنامه فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 17 April 2018

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بازدید نمود.

در این دیدار الهی تبار، ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: امیدوارم سال 97، سال کاری پربار و مثمرثمری برای شما مسئولان فرهنگی استان که وظیفه خطیری بر عهده دارید، باشد.

جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم به ایشان، گزارش مختصری از وضعیت عملکرد این اداره کل در سال گذشته ارائه داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکنون کارهای فرهنگی ارزنده ای در خصوص برگزاری جشنواره ها، همایش ها، بزرگداشت بزرگان و هنرمندان و...برگزار نموده است.

سپس الهی تبار پیشنهاد تهیه دانشنامه مرجع کرمانشاه را توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه داد و اظهار داشت:این استان با این قدمت و پیشینیه فرهنگی نیاز به یک کتاب مرجع کامل دارد، از این رو دبیرخانه ای برای تهیه و تدوین اسناد و مدارک فرهنگی، هنری، اقتصادی، تاریخی، اجتماعی و...در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر شود.

وی ادامه داد: برای این کار بزرگ، کارگروهی توسط واحد پژوهش این اداره کل و با حضور اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها و بزرگان فرهنگ و ادب این شهر تشکیل گردد .

الهی تبار هدف از تهیه دانشنامه را آشنا شدن مردم کرمانشاه با هویت فرهنگی استان دانست و گفت: این دانشنامه می تواند مشتمل بر سه بخش تاریخ کرمانشاه قبل از اسلام، تاریخ کرمانشاه بعد از اسلام تا دوره معاصر و در زمان معاصر از آداب و رسوم، فرهنگ و سنت مردم استان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در خصوص وضعیت مردم استان بیان داشت: برای استانی که مهد تمدن است، باید کاری کنیم که روحیه مردم را بالا ببریم و امید را در دل مردم زنده کنیم.

الهی تبار تاکید کرد؛همه میدانیم مبنای هرنوع توسعه ای، توسعه فرهنگی است و از آنجا که دغدغه اصلی دولت ها رسیدن به توسعه همه جانبه است، زیربنای توسعه حقیقی و پایدار توسعه فرهنگی می خواهد و لازم است تلاش و کوشش فراوان شود که در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه کوشا بوده و تلاش مضاعف به کار بندیم.

وی گفت: برای سامان بخشیدن به وضعیت فرهنگی استان، شاخص های توسعه استان را باید بالا ببریم و مردم به هویت واقعی خودشان برسند و برای رسیدن به این مهم، ادارات استان، به خصوص سازمان ها و ارگان های فرهنگی بسیار تاثیرگذار بوده و بایستی منسجم تر و پویاتر تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار