رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خواستار صدور کارت شناسایی واحد برای فعالان فرش از یک مرجع مشخص شد.
کد خبر: ۶۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 12 July 2015
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خواستار صدور کارت شناسایی واحد برای فعالان فرش از یک مرجع مشخص شد.

به گزارش فارس؛ احمد علی‌بابایی اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران به عنوان متولی اصلی فرش دستباف کشور، باید در بحث شناسایی عوامل فعال در تولید فرش از یک کارت و یا دفترچه شناسایی فراگیر استفاده کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی یک فرد برای ورود به حوزه فرش به مراجع متعددی از بخش خصوصی و دولتی مراجعه می‌کند، گفت: تعاونی‌های فرش، اتحادیه شرکت‌های تعاونی، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، بهزیستی و هنرستان‌های کاردانش نسبت به صدور کارت شناسایی و یا گواهینامه برای قالیبافان اقدام می‌کنند در صورتی که باید یک مرجع واحد در این زمینه فعالیت داشته باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: جالب آنکه برخی مدرک دانشگاهی فرش دارند ولی برای بیمه قالیبافی باید از فنی و حرفه‌ای گواهینامه مهارت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تمام این موارد هزینه بر بافنده تحمیل می‌کند، تأکید کرد: همین موضوع موجب نارضایتی در این قشر خواهد شد.

علی‌بابایی خواستار تجمیع تمام کارت‌های شناسایی در قالب کارت واحد یا دفترچه شناسایی فرش، نظام‌مند کردن فعالان فرش کشور برای تسهیل در امور برنامه‌ریزی و فعالیت و نظارت بر فرآیندهای عملیاتی آنها شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه ویژه فرش دستباف در استان همدان، توجه به این بخش را در ایجاد اشتغال راهگشا دانست.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از فعالیت 60 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم، پاره‎وقت و تمام‌وقت در سطح استان در فرشبافی خبر داد و آن را ظرفیتی بی‌بدیل برای همدان برشمرد.

وی در پایان سخنانش افزود: در حال حاضر حدود 18 درصد از قالیبافان استان همدان را مردان و 82 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار