استاندار همدان با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری همدان مغفول مانده است، گفت: باید ویژگی‌های این استان با استفاده از هنر پویانمایی منعکس شود.
کد خبر: ۶۰۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 09 May 2018

 استاندار همدان با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری همدان مغفول مانده است، گفت: باید ویژگی‌های این استان با استفاده از هنر پویانمایی منعکس شود.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در همدان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در همدان شور و شعفی بی‌نظیر ایجاد کرد، گفت: طبق آمار جمع آوری شده ۶ هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی جشنواره بهره‌مند شده اند.

استاندار همدان با بیان اینکه استقبال مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان از این جشنواره فراتر از انتظار بود و همین وضعیتدر شهرستان‌های استان همدان نیز گزارش شد، گفت: صداوسیما در ایجاد نشاط و شادابی برای مردم نقش اثرگذاری دارد.

صدا و سیما فعالیت‌های تمام دولت‌ها را به مردم منعکس کند

وی با تاکید براینکه نباید صداوسیما را در ظرف یک جناح قرار داد چراکه صداوسیما یک نهاد انقلابی و دانشگاهی برای انسان‌سازی است، افزود: صداوسیما باید خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های تمام دولت‌ها را به مردم منعکس کند.

نیکبخت با تأکید بر حمایت از تولیدات انیمیشن در مراکز استان ها، گفت: همدان مهد مفاخر و مشاهیر بزرگی، چون بوعلی سینا است و بر همین اساس از هنرمندان عرصه تولید پویانمایی درخواست میکنم درمورد ۱۰ نفر از مشاهیر استان همدان فیلم‌های پویانمایی شاخصی بسازند و هزینه این سفارش را با مشارکت صداوسیما تقبل خواهیم کرد.

وی انیمیشن را ابزاری برای ترویج صلح و خلاقیت دانست و با بیان اینکه باید خدمات بزرگان این سرزمین با استفاده از این هنر منعکس شود، گفت: همدان در حوزه انیمیشن صاحبنظران و افراد بزرگی دارد و باید از آن‌ها حمایت شود.

استاندار همدان خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه درخواست داریم دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی در استان همدان مستقر شود، گفت: همدان برای راه اندازی دانشکده پویانمایی آمادگی دارد و در صورت امکان با درخواست این استان مبنی بر راه اندازی دانشکده پویانمایی در همدان موافقت کنید.

فرسودگی ساختمان صداوسیما در همدان

وی همچنین با اشاره به بازدیدی که از مرکز صدا و سیما همدان انجام شده بود و با اشاره به فرسودگی ساختمان صداوسیما در همدان، خواستار همکاری رئیس صداوسیما در حل این مشکل شد و گفت: برای حل مشکل این سازمان همکاری می‌کنیم هرچند این موضوع از وظایف ما نیست.

استاندار همدان به ویژگی‌های گردشگری همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه همدان ظرفیت گردشگری ندارد، عنوان کرد: همدان برای تبلیغ پتانسیل گردشگری همدان به کمک صداوسیما نیاز دارد.

نیکبخت با اشاره به میزبانی همدان از دو رویداد گردشگری بین المللی در سال ۲۰۱۸، عنوان کرد: در برنامه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی ۴۰ نماینده از این کشور‌ها در همدان گردهم خواهند آمد و در اجلاس جهانی گردشگری نیز میزبان ۱۷۰ میهمان از کشور‌های جهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استانی به شایستگی همدان در حوزه گردشگری در خاورمیانه یافت نمی‌شود، اما ظرفیت‌های این شهر در این حوزه مغفول مانده است؛ از رئیس صداوسیما خواست تمام مراکز استان‌ها برنامه خاصی برای تبلیغ گردشگری همدان و معرفی آن داشته باشند تا همدان بتواند این دو رویداد گردشگری را معرفی کند.

استاندار همدان خواستار توجه به معرفی همدان در برنامه‌های فرا مرزی شد و بااشاره به اینکه بعد از معرفی ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت ۴۱۰ میلیارد تومان فروش مبل طی چند ماه اخیر محقق شد، گفت: همدان دارنده شهر جهانی سفال و بزرگترین غار آبی جهان است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

استاندار همدان با اشاره به همکاری تمام نهاد‌ها در اجرای نخستین جشنواره پویانمایی از اداره ارشاد گلایه کرد و گفت: این اداره به اندازه اداره دخانیات نیز با ما همکاری نکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار