معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: حمایت از جامعه معلولان در قالب طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات مختلف به آنها در صدر برنامه‌های سازمان بهزیستی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 12 July 2015

ولی یعقوبی همزمان با هفته بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حوزه رفع مشکلات معلولان طرح‌های متعدد و موفقی را اجرا کردیم که از جمله آنها طرح مراقبت در منزل و همچنین نگهداری معلولان در مراکز مختلف با حمایت‌های بخش خصوصی که سعی شده تا جامعه معلولان بیش از هر زمان دیگر مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات به جامعه معلولان بر اساس ثبت آمار و اطلاعات دقیق از آنها کارها و فعالیت‌ها انجام می‌شود، گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 17 هزار و 550 نفر معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی اردبیل به ثبت رسیده است که ما به صورت مستمر به این معلولان در حوزه‌های مختلف از تأمین مسکن و اشتغال گرفته تا رفع برخی از نیازمندی‌هایشان اقدام جدی را به انجام می‌رسانیم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در قالب طرح تحول نظام سلامت در حوزه توانبخشی نیز فعالیت‌هایمان را اعم از فیزیوتراپی، کاردرمانی، ‌ارتوپدی و غیره ادامه می‌دهیم تا جامعه معلولان ما بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

یعقوبی بیان کرد: در کنار ارائه این خدمات ما در تأمین و تدارک بخشی از امکانات و وسایل کمکی نیز برای معلولان از ویلچر گرفته تا برخی از امکانات توانبخشی با تأمین اعتبار مورد نیاز اقداماتمان را انجام داده و به پرداخت مستمری و کمک هزینه نگهداری معلولان ذهنی نیز در قالب مؤسسات و مجموعه‌های غیردولتی نگهداری آنها اقدام می‌کنیم.

این مسئول فعالیت بیش از 28 مرکز نگهداری معلولان ذهنی، بیماران روانی و همچنین جامعه سالمندان را یادآور شد و افزود: البته رویکرد اصلی ما در حوزه معلولیت پیشگیری و کاهش جمعیت معلول است که این کار را در قالب طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج و شناسایی به موقع افراد در معرض آسیب انجام می‌دهیم، چراکه تلاشمان بر این است تا زمینه‌ای فراهم آید تا کمترین گرفتاری و مشکلات را در حوزه معلولان شاهد باشیم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از ارائه خدمات ویژه برای معلولان به ویژه در ترددهای روزانه و فعال شدن کارگروه مناسب‌سازی اماکن شهری را در تردد راحت این افراد یادآور شد و گفت: در کنار الزام شهرداری‌ها و برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان به انجام مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری سعی‌مان بر این است تا یک فضای مناسب را به وجود آوریم تا معلولان جامعه بتوانند به سهولت از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
معلول اردبيلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
راست ميگه بندگان خدا بخاطر مشكلات معلولا شبا هم نميخوابن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
کارت معلولیت کودکان اوتیسمی را چرا صادر نمی کنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
لطفا کارت معلولیت افراد با معلولیت روانی رو سریعا صادر فرمایید.
لطفا پیگیری شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
به خاطر خدا منتشر و پیگیری کنید.
چرا کارت عضویت بهزیستی ، معلولان اوتیسمی به بهانه های مختلف صادر و انجام نمیشود!
ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار