معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از آموزش ۷۰۰ نفر طی ۳ ماه ابتدای سال در راستای پیشگیری از ایدز توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 28 June 2018
معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از آموزش ۷۰۰ نفر طی ۳ ماه ابتدای سال در راستای پیشگیری از ایدز توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، یزدان آزرمی در کارگروه پیشگیری از ایدز شهرستان اسدآباد، افزود: این آموزش توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان به جامعه هدف ازجمله اصناف، آرایشگران و زنان باردار ارائه شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت و جمع‌آوری پسماند‌ها و زباله‌های عفونی مطب‌ها از جمله سرسرنگ‌ها یکی از ضروریات در راستای سلامت و بهداشت جامعه است، عنوان کرد: در سطح شهرستان شهرداری تمام زباله‌های عفونی و از جمله سرسرنگ‌ها را از اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی عمومی و پارک‌ها باید جمع‌آوری کرده و به دستگاه بی‌خطرساز زباله بیمارستان قائم (عج) تحویل دهد و پس از بی‌خطرسازی نسبت به دفن این زباله‌ها با زباله‌های عادی مبادرت شود.

آزرمی با تأکید بر ارتقاء حساسیت جامعه نسبت به پیشگیری از ایدز افزود: اولویت قرار دادن ایجاد حساسیت در جامعه و در مرحله دوم آموزش‌های مستمر و همگانی از نقش موثری در بحث کنترل و پیشگیری از این بیماری برخوردار بوده و باید مردم و مسئولان فارغ از دستورالعمل‌ها نقشی جهادی در این رابطه داشته باشند.

وی از بیماری ایدز به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: لزوم همکاری‌های بین‌بخشی برای کاهش همه‌گیری این بیماری از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

آزرمی اظهارامیدواری کرد: با مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی شاهد تحقق اهداف چهارمین برنامه استراتژیک ایدز در شهرستان اسدآباد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار